سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش زیر ساخت پژوهشی بوده و پژوهش باید از دانش آموزان شروع شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا عصاره سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در جشنواره تجلیل از برگزیدگان جشنواره پژوهش و فناوری دانش آموزی  با بیان اینکه پژوهش باید از دانش آموزان شروع شود، عنوان کرد: آیین نامه پژوهشی با همکاری وزارت خانه آموزش و پرورش و علوم تدوین و مبنای عمل حوزه‌های ذیربط قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انتخاب دانش آموزان پژوهشگر در مقاطع مختلف تحصیلی از دوره ابتدایی تا متوسطه دوم با مسئولیت معاونت‌های مربوطه در آموزش و پرورش انجام شده است.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش عنوان کرد: در دوره ابتدایی پروژه‌های در سطح منطقه، استان و کشور مورد داوری قرار گرفت و از میان پروژه‌ها 7 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند، همچنین در دوره متوسطه اول دانش آموزان برتر مبتنی بر آیین نامه نوجوان خوارزمی در 5 محور مسابقات آزمایشگاهی، پژوهش، دست سازه‌ها، ادبیات و زبان انگلیسی به رقابت پرداختند، همچنین در متوسطه دوم دانش آموزان پژوهش‌ سراهای آموزش و پرورش بر اساس پروژه‌های ارائه شده خود کسب امتیاز کردند و در مجموع متوسطه اول و دوم 14 نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

عصاره با بیان اینکه فرهنگ پژوهشگری باید در آموزش و پرورش و برای دانش آموزان شکل گیرد تا در دانشگاه با توان بهتری حرکت کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار