استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت یازدهم توجه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در یکصد و دوازدهمین نشست کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری افزود: دولت تمام توان خود را برای حمایت از تولید در بخش کشاورزی به کار گرفته است.

وی اضافه کرد: توجه دولت به تولید و خودکفایی کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی امسال نمود بیشتری دارد.

سلیمانی ادامه داد: با همت وزارت جهاد کشاورزی در سه سال گذشته تراز تجاری در بخش تولیدات کشاوری کشور مثبت شده و ایران در تولید محصول پرمصرف گندم به خودکفایی رسیده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از رشد 18 درصدی تولید گندم در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: تولید بیش از 69 هزار و 500 تن گندم در این خطه، بیانگر توجه مسئولان و بهره برداران بخش کشاورزی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.

سلیمانی، پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران را نیز نشان توجه دولت به تولیدکنندگان دانست و افزود: امسال افزون بر 900 میلیارد ریال اعتبار برای خرید گندم اختصاص یافت.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی تولید و خرید چغندر قند در سالجاری اضافه کرد: امسال کارخانه قند چهارمحال و بختیاری با خرید بیش 128 هزار تن چغندرقند برای استحصال 18 هزار تن شکر، رکورد 10 ساله تولید این کارخانه را شکست.

سلیمانی همچنین از اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در تکمیل بازارچه صنایع دستی استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این بازارچه که زمینه اشتغال مستقیم 40 نفر را فراهم می کند در دهه فجر امسال بهره برداری شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی و دبیر ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گزارشی از روند اجرای بازارچه صنایع دستی و بازارچه مرغ و ماهی در شهرکرد ارائه داد و مقرر شد این دو طرح تا بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد. 

ذبیح الله غریب با اشاره به خرید 128 هزار تن چغندرقند و پرداخت 50 درصد از مطالبات کشاورزان توسط کارخانه قند هفشجان در استان افزود: هم اکنون قیمت شکر در بازار ثابت است و کمبود شکر در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: 10 هزار تن شکر در انبارهای کارخانه قند استان موجود می باشد که چهار هزار و 400 تن آن سفید شده و آماده عرضه به بازار است.

مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری هم از خرید تضمینی 19 هزار تن شیر خام طی هشت ماهه اول امسال از دامداران استان خبر داد و گفت: امسال همچنین 69 هزار و 560 تن گندم از مجموع 112 هزار تن محصول برداشتی و 10 هزار و 500 تن جو مازاد بر نیاز کشاورزان از مجموع 40 هزار تن محصول برداشتی هم به صورت تضمینی خریداری شد.

جان محمد اله یاری با بیان برنامه ریزی لازم برای تأمین میوه پایان سال و شب عید در استان افزود: با هماهنگی انجام شده با صنوف میوه فروشی و بمنظور تنظیم بازار، افزون بر 110 هزار تن سیب درختی و پرتغال ذخیره سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از سیب درختی مورد نیاز ایام نوروز از تولیدات داخل استان خریداری می شود.

در این نشست همچنین چگونگی مکان یابی و تجهیز بازار فروش ماهی و کنترل بازار آجیل، شیرینی و میوه و تربار استان برای شب یلدا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار