هزار و 500 تن مرکبات از باغداران خریداری تحویل کارخانه ها شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در نشست با فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی مازندران گفت: هزار و 500 تن مرکبات از باغداران تاکنون خریداری تحویل کارخانه های کنسانتره شد.

وی افزود: 1/5میلیون تن پرتقال با کیفیت خوب در مازندران وجود دارد و می توان آن را به بازارها عرضه کرد.

فلاح با بیان اینکه مسئولان جهاد در برداشت و تحویل محصول باید مدیریت داشته باشند، گفت: تکلیف خودروهای پشت صف های طولانی در انتظار فروش مرکبات باید با برنامه ریزی مشخص شود.

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه مرکبات در کارخانه های صنعتی با قیمت 550 تومان خریداری می شود، گفت: علت صف های طولانی برای فروش مرکبات ظرفیت محدود کارخانه های کنسانتره است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خریداری این کارخانه ها 500 تن در روز است، افزود: برای رفع این مشکل علاوه بر همکاری کشاورزان در برداشت نرکدن مرکبات، حواله های فروش نیز به مدت دو روز متوقف می شود.

حیدرپور گفت: بیش از ۵۰ درصد پرتقال باغ های مازندران سالم است و باغداران با عرضه بیش از حد مرکبات بازار را تخریب نکنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: قیمت نهایی ذخیره سازی پرتقال شب عید تا دو روز آینده اعلام می شود و طبق برنامه 40 هزار تن مرکبات قرار است ذخیره سازی شود.

حیدرپور در خصوص خسارت سرما و برف به محصول کیوی گفت: خرید توافقی کیوی از دیروز آغاز شد و 20 تن کیوی تحویل کارخانه صنایع غذایی در نوشهر شده است.

وی افزود: برای خرید توافقی کیوی با یک کارخانه دیگر در مشهد هم هماهنگ شد و 300 تن کیوی روزانه از امروز به مشهد ارسال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت خرید توافقی کیوی تا فردا مشخص می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.