ارومیه؛

انتخاب روستای بالانج به عنوان مرکز پایلوت ترویج کشاورزی در ارومیه

مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی بالانج از انتخاب این مرکز به عنوان مرکز پایلوت جهت اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در ارومیه خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ قادر پاشایی بیان کرد: منطقه بالانج با دارا بودن 64 روستا به مساحت 275 کیلومتر مربع یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در سطح شهرستان ارومیه به شمار می رود که به علت برخورداری از کشاورزان پیشرو وجود پتانسیلهای بالقوه در بخش کشاورزی به عنوان مرکز پایلوت جهت اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در شهرستان ارومیه انتخاب شده.

وی تصریح کرد: این منطقه با دارا بودن حدود 8 هزار و 750 هکتار باغ سیب یکی از قطبهای مهم تولید سیب درختی درسطح شهرستان است.

پاشایی شاخص‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در این طرح را کیفیت و کمیت تولید، مصرف نهاده‌های پایه، بهینه‌سازی مصرف کود و سم و افزایش بهره‌وری و کارایی آب عنوان کرد و افزود: استقبال کشاورزان از این طرح چشمگیر بوده است و باید بتوانیم با آموزش و توانمندسازی کارشناسان و تقویت رویکردهای ترویجی آنها علاوه بر جلب اعتماد کشاورزان، طرح نظام نوین ترویج را به بهترین نحو پیش ببریم.

پاشایی اظهار کرد:درسایه برنامه های آموزشی، ترویجی و بالارفتن سطح آگاهی کشاورزان این منطقه درراستای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، تاکنون 360 هکتاراز اراضی روستاهای تولکان، خضرآباد، تومتروخطایلو با اجرای طرح تجمیعی آبیاری تحت فشاردر این مناطق به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این منطقه علاوه برپیشرو بودن در تولید محصولات کشاورزی در زمینه دامداری ، پرورش ماهی و مرغداری نیز فعال بوده و حدود 13 مزرعه پرورش ماهی ، 15 واحد مرغداری گوشتی و 9 واحد مرغداری مادر فعال نیز در سطح این منطقه وجود دارد، افزود: باغدار نمونه کشوری و استانی و همچنین دامدار نمونه استانی از منطقه بالانج انتخاب شده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.