ارومیه؛

آغازعملیات بیمه گری محصولات باغی ، تنه درختان و سازه گلخانه ها در سال زراعی

مسئول حوادث غیر مترقبه و ستاد بیمه کشاورزی آذربایجان غربی از آغازعملیات بیمه گری محصولات باغی ، تنه درختان و سازه گلخانه ها در سال زراعی جاری خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمد احرامی با بیان این مطلب افزود : امسال در تعرفه بیمه محصولات باغی استان محصولاتی شامل انگور آبی و دیم ،سیب درختی ، آلو ، هلو ، شلیل، زردآلو ، بادام و گردو ، گیلاس و انار و تنه درختان با تعرفه های مختلف به صورت بیمه عمومی و بیمه تکمیلی و خیار و گوجه فرنگی به صورت کشت گلخانه ای ارائه گردیده است که در بیمه تکمیلی این محصولات عوامل خطر بیمه عمومی به اضافه عامل خطر اصلی آن محصول با شدت پوشش خسارت مد نظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: عوامل خطر عمومی در محصول سیب درختی شامل سیل ، تگرگ ، زلزله ، طوفان و بارانهای سیل آسا و ... است و بیمه تکمیلی شامل عوامل خطر مذکور به علاوه سرما زدگی و یخبندان با پوشش 70 درصد می باشد به طوری که کاهش تولید محصول به علت سرما و یخبندان بیش از 30 درصد تحت پوشش بیمه خواهد بود .

احرامی ادامه داد: امسال برای دومین بار متوالی سازه گلخانه نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و در صدور بیمه نامه باغات دستور العمل تخفیف اجرایی نیز منظور شده است.

مسئول حوادث غیر مترقبه و ستاد بیمه کشاورزی استان افزود: به باغداران عزير توصيه مي کنيم تا با بيمه نمودن محصولات باغي خود، در صورت وقوع خطر و بروز خسارت، بتوانند از حمايت هاي مالي دولت بهره مند شوند.

وي تصريح کرد: با توجه به شرايط آب و هوايي امسال به ويژه پايين بودن درجه ي حرارت در طول زمستان و مقاومت پايين برخي از درختان ميوه در برابر سرما، بيمه کردن باغات و محصولات كشاورزي و همچنین سازه گلخانه ها در برابر خسارت هاي احتمالي ضروري است.

احرامی گفت: باغداران و دامداران عزیز هر چه سریعتر جهت بیمه نمودن محصولات باغی و دامی خود به شعب بانک کشاورزي و شرکتهاي خدمات بيمه اي واقع در سطح شهرستانهای استان مراجعه نمایند .

لازم به ذکر است که مهلت بیمه محصولات زراعی پاییزه نیز تا 30 آذر ماه سال جاری تمدید شده است که در این خصوص از زارعین عزیز درخواست می شود جهت بیمه نمودن محصولات زراعی خود تا پایان مهلت مفرر اقدام نمایند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.