سروش خبر داد

مرکز مطالعات رابطی میان محققین و بنیاد شهید در دانشگاه است

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مرکز مطالعات رابطی میان محققان و بنیاد شهید در دانشگاه است و اشخاص باید بتوانند رفت و آمد و الزامات اجرایی را رعایت و این رابطه را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا سروش رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر جامعه ایثار و شهادت که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: به جهت اینکه سازمان دانش بنیانی را داشته باشیم، 5 راهبرد توسعه فرهنگ، تدوین اولویت ها، توسعه زیرساخت ها، توسعه روابط با محققان همچنین کاربست و ترجمه دانش در اصلاح ساختار پژوهشی مرکز تحقیقات بنیاد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک واحد سیاست گذاری برای هدایت کلی بنیاد شکل گرفته است، ادامه داد: هدایت و فرماندهی بنیاد باید از لحاظ ساختاری درست شود و با اینکه قبلاً در مرکز بنیاد کار پژوهشی صورت گرفته، اما امروزه نیز سعی در تقویت این مراکز برای استفاده از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی کشور را داریم.

سروش اضافه کرد: رویکرد ما در برنامه اجرایی بنیاد باید مبنای علمی برای تولید داده های علمی و قابل اعتماد داشته باشد تا بتوان تحلیل داده ها و تولید دانش را برجسته کرد که در این راه به همکاری و کمک دانشگاهیان نیازمندیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اولویت های پژوهش باید با توجه به نیاز روز افراد تغییر کند و پژوهش ها باید به صورت یک گردش آزاد اطلاعاتی باشد به معنی اینکه دانش در اختیار سایر مردم از طریق انتشار اسناد و یا کتابخانه های الکترونیکی قرار گیرد. 

وی گفت: شورای پژوهشی و راهبردی بنیاد آئین نامه ها را تصویب کرده و از از طرح های پژوهشی حمایت می کند.

سروش بیان کرد: مرکز مطالعات رابطی میان محققان و بنیاد شهید در دانشگاه ها است که افراد باید الزامات اجرایی را رعایت و این رفت و آمدها را حفظ کنند، به طوری که پژوهشگران از هر کجای ایران می توانند با مرکز مطالعات ارتباط برقرار کنند. 

وی افزود: استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها و ایجاد قرارداد با آنان در زمینه اعتبار تحقیقات مهم است همچنین رعایت موضوعات اخلاقی در این راه نقش موثری داشته که کمیته کشوری اخلاق این مسئولیت را بر عهده دارد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: قدم اول در توسعه کاربست دانش، نشر آن بوده که با یک روش قابل قبول بتوان این مطالب را تأیید و در اختیار مردم قرار داد که هم اندیشی ها، شورای انتشار دانشگاهی و برخی نشر شاهد در همین راستا گام برمی دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار