حجت الاسلام و المسلمین شهیدی مطرح کرد؛

نگذارید بنیاد، سیاسی شود/ ایران قدرتمندترین کشور منطقه است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید کوشید تا بنیاد سیاسی نشود و از اغتشاشات دور بماند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین همایش فصلی مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران که امروز(چهارشنبه) در مجتمع فرهنگی ساختمان شهید رسول زاده برگزار شد، با اشاره به این که روز 19 دی سال 56 یوم الله بوده که پس از آن کشور دچار تغییرات بزرگ شد، اظهار داشت: پس از انتشار مقاله رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات که نسبت به امام خمینی(ره) توهین شده بود، این موضوع موجب شکل گیری تظاهرات و انقلاب ویژه در حوزه علمیه، قم و غیره شد.

وی بیان داشت: طی37 سال بعد از انقلاب، کشور دچار فراز و نشیب هایی شد که اگر هر کشور دیگری جز ایران بود، زیربار مشکلات و سختی ها کمرش شکسته می شد، اما با وجود ملت و رهبری، این انقلاب روی پای خود ایستاده و قوی تر شده و هم اکنون ایران با ثبات ترین کشور دنیا است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تصریح کرد: رهبری، مردم، ایثارگران، شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی همه در عظیم شدن ایران نقش داشته و باعث می شود که امروزه در نقطه ای باشیم که باثبات ترین و قوی ترین کشور دنیا باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: ایران کشوری مهم است که دیگر کشورها از آن الگوبرداری کرده و به پیروزی دست یافتند مانند سوریه، حلب و یمن که نزدیک به دو سال بر دولت جنایت گر خود مقاومت کرده اند.

وی در خصوص تحریم نفت ایران به وسیله کشور عربستان افزود:مقاومت و ایستادگی ملت ایران.باعث شد که آن ها خودشان از این کار خسته شوند و اثر مقاومت هایی که در گذشته خرج کرده ایم، امروزه شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که آمریکا و اروپا با بدعهدی های خود می خواهند ایران را به زیر بکشند.

رئیس بنیاد شهید ادامه داد:یقیناً در این برهه از زمان، کشور ما دچار ویژگی ها، نتایج و چالش هایی است که باید از این وقایع با احتیاط عبور کرد که موضوع انتخابات ریاست جمهوری پیش رو یکی از این موضوعات است.

وی با اشاره به شروع بداخلاقی ها، توهین ها و دروغ ها همزمان با نزدیک شدن به انتخابات تأکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل خوشبختانه با درایت مقام معظم رهبری در زمان اغتشاشات سیاسی، از دوقطبی شدن کشور جلوگیری به عمل آمد و این فتنه ها خنثی شدند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی عنوان کرد: با نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر و 22 اسفند که روز شهید است، باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را آویزه گوش خود کنیم که فرموده اند بکوشید تا از سیاسی شدن بنیاد جلوگیری کنیم و نباید اجازه دهیم که این اختلافات به بنیاد کشانده شود و این آرامشی که در بنیاد است را برای ایثارگران حفظ کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: ایثارگران با کمبود پزشک و مشکلات درمانی مواجه بوده و افزایش سن نیز بر مشکلات جسمی آنان می افزاید که در حال مقاومت با این معضلات هستند و ما نباید اجازه دهیم که دغدغه های فکری و روحی به دلیل مشکلات سیاسی بر درد آن ها افزوده شود.

وی درخصوص مسئله برجام افزود: موضوع برجام را متأسفانه برخی به ناحق کتمان می کنند، اما اگر برجام نبود، فروش نفت به 2 میلیون و 700 هزار بشکه نمی رسید، اما مقاومت دولت باعث شد که عربستان خسته شود، آمریکا با بدعهدی بین دنیا تفرقه می اندازد، اما امروز اثرات مقاومت را می بینیم و موقعیت ویژه ای داریم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی اظهار کرد: در بخش درمان مشکل داریم و هم اکنون ایثارگران دارای مشکلات درمانی هستند و افزایش سن و کمبود پزشک در کشور نیز مشاهده می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: توصیه می کنم هدف خدمتگذاری به ایثارگران را ادامه دهید، اگرچه مشکل بودجه ای دارید، به آن ها رسیدگی کنید.

وی تصریح کرد: عملکرد سه ساله بنیادشهید را برای رهبری و سران سه قوه ارسال کردیم، ضمن این که باید اعتماد موجود در بنیاد شهید را حفظ کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: برخی در شبکه های مجازی به دنبال حاشیه‌سازی در بنیاد شهید هستند و می خواهند مشکلاتی برای ما ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ادامه داد: معوقات خانواده شهدا و ایثارگران تقریبا پرداخت شده و فقط سال 92 و 93 باقی مانده است که در این زمینه با ریاست جمهوری مکاتبه کردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون 3 هزار و 850 میلیارد تومان از معوقات ایثارگران به عنوان بدهی تا سال 90 پرداخت شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تصریح کرد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید تأمین مالی شود و اکنون 80 درصد از قانون جامع خدمات رسانی که توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده، اجرایی و 20 درصد دیگر آن در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در این زمینه جریان هایی راه می اندازند که چرا بنیاد شهید این گونه عمل می کند، اما ما برای این موضوع از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده، اما باید تأمین مالی شود و این موضوع را به مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم، چرا که مدیون ایثارگران هستیم، اما باید تأمین مالی برای اجرایی شدن هم صورت گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: ما در بنیادشهید معتقدیم باید در همه مسائل توانمند باشیم و خدمات خوبی را به ایثارگران ارائه دهیم، همچنین امسال بنیاد شهید به عنوان دستگاه اول در هفته دولت معرفی شد که این برای همه مایه افتخار است.

وی ادامه داد: امسال مسأله مدافعان حرم و برگزاری سالگرد شهدای منا را داشتیم که به نحو احسنت برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تأکید کرد: مدیران استانی برای دریافت سهمیه 25 درصدی اشتغال تلاش جدی داشته باشند، همچنین در حال حاضر 79 هزار جوینده کار از فرزندان شهدا را داریم که روز به روز این تعداد افزایش می یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما چالش هایی داریم، بودجه امسال ما فقط 10 درصد حقوق است اما ما پرداخت حقوق ایثارگران را هم داریم و باید این موضوعات نیز دیده می شد.

وی افزود: ما در بخش درمان مشکل داریم و شاهد افزایش سن جامعه ایثارگری و خانواده آن ها هستیم و همه این موارد افزایش خدمات درمانی را می طلبد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تصریح کرد: برای افزایش خدمات درمانی نیاز است تا بیمه حوادث برای همه 620 هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگر اعمال شود، این در حالی است که 50 درصد آن ها از بنیادشهید حقوق نمی گیرند.

رئیس بنیاد شهید در پایان اضافه کرد: در زمان حاضر برای ما درمان، مهم تر از اشتغال است، همچنین ما باید به فرامین رهبری گوش دهیم و معتقدم که فرامین رهبری مهم تر از قانون اساسی است و باید فرمانبردار رهبر باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار