دفتر خبری شهرستان اردکان در آینده‌ای نزدیک مجدد اراه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فرماندار اردکان در دیدار با معاون خبر صداوسیمای مرکز یزد گفت: دفتر خبری شهرستان اردکان پس از سال‌ها عدم فعالیت، به‌زودی و با همکاری فرمانداری اردکان کار خود را مجدداً شروع خواهد کرد.
 
هادی مقیمی در این دیدار با برشمردن ظرفیت‌های خاص شهرستان اردکان گفت: این شهرستان بیش از یک‌سوم مساحت و بخش عظیمی از صنایع و معادن استان را دربردارد.
 
وی با اشاره به توسعه صنعتی و پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان اردکان گفت: توسعه صنعتی و معدنی موجب شده تا زمینه اشتغال در شهرستان به‌خوبی فراهم و نرخ بیکاری به کم‌تر از ۵ درصد برسد. وی خاطرنشان کرد: البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم؛ چراکه توسعه زمانی متوازن خواهد بود که در همه حوزه‌ها ازجمله فرهنگی، اجتماعی و محیط‌زیست کارهای اساسی و زیربنایی صورت گیرد.
 
فرماندار اردکان افزود: ظرفیت‌های مختلفی در حوزه گردشگری و بوم‌گردی شهرستان اردکان وجود دارد که باید به آن‌ها توجه و پرداخته شود و در این زمینه نقش رسانه ملی و صداوسیمای مرکز یزد انکارناپذیر است.
 
هادی مقیمی وجود سه سطح زیست‌محیطی در اردکان را از نقاط قوت این شهرستان برشمرد و گفت: علاوه بر لزوم مشارکت فعالانه صنایع و معادن شهرستان، رسانه ملی نیز باید با ساخت مستندات و گزارش‌های مناسب، به معرفی این جاذبه‌ها و نیز جلب توجه مسئولان کشور در راستای تأمین اعتبارات و تجهیزات موردنیاز برای نگهداری و بقای گونه‌های نادر حیات‌وحش در شهرستان اردکان بپردازد.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان در ادامه با اشاره به این‌که تنها دفتر رسمی خبری استان در این شهرستان وجود دارد؛ از راه‌اندازی مجدد این دفتر خبر داد و گفت: این دفتر پس از سال‌ها عدم فعالیت، به‌زودی و با همکاری فرمانداری اردکان کار خود را مجدداً شروع خواهد کرد.
 
مقیمی افزود: در پرداختن به اخبار استان، باید منافع ملی و مردم بیش از همه مسائل دیگر مورد توجه قرارگیرد و بازتاب برخی اخبار استان در بخش‌های خبری سراسری باید پررنگ‌تر شود.
 
وی بیماری سالک، آفت مگس مدیترانه‌ای و موضوع آب در شهرستان اردکان را از نمونه‌هایی دانست که نیازمند کمک‌های ملی و فرااستانی است و اظهار داشت: صداوسیما باید با پرداختن به این موضوعات، به کمک مجموعه دولت در جهت جذب مساعدت‌های ملی بیاید.
 
حمیدرضا جعفری معاون خبر صداوسیمای یزد نیز با تقدیر از مساعدت فرماندار اردکان برای حل مشکل دفتر خبری صداوسیما در شهرستان گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این دفتر تحول خوبی در حوزه اخبار شهرستان اردکان شاهد باشیم.
 
وی با بیان این‌که دفاتر خبری روستایی در کشور برای اولین در استان یزد دایر شده؛ افزود: با فعالیت بهتر و منسجم‌تر دفتر خبری اردکان، بازتاب مطالبات مردم شهرستان اردکان دوچندان خواهد شد.
 
جعفری در پایان با اشاره به راه‌اندازی بخش‌های مختلف خبری در شبکه تابان خاطرنشان کرد: هدف ما در تولید اخبار، پیگیری مشکلات و مطالبات مردمی به‌دور از هیاهو و جنجال است و سعی داریم ضمن حفظ آرامش، موضوعات اساسی و مهم را به مسئولان گوشزد کنیم

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.