تصویب درس انسان و محیط زیست برای دانش آموزان پایه یازدهم یکی دیگر از کارهای دفتر آموزش محیط زیست می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ کیومرث کلانتری مدیرکل آموزش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آموزش به نفسه یک اقدام نرم افزاری و یک سرمایه گذاری بلند مدت می باشد و دستگاهی موفق است که آموزش، یادگیری و یاددهی و توسعه فرهنگ مربوطه را در دستور کارش قرار دهد.

وی افزود: ما باید آموزش محیط زیست بدهیم تا بتوانیم نگرش و رفتار مردم را تغییر دهیم و بتوانیم به سمت فرهنگ سازی پیش رویم.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و اطلاع رسانی لازمه مشارکت مردم است و مردم حق دارند از وضع موجود آگاه باشند و اگر ما بخواهیم مشارکت مردمی را برای حفظ محیط زیست برگزینیم باید مردم را آموزش دهیم.

وی کلید حل مشکلات محیط زیستی در کشور را آموزش و اطلاع رسانی دانست وتصریح کرد: تنها راه ما در این مورد این است که مردم را آگاه کنیم و این آموزش باید از سطوح پایین آغاز و تا سطوح بالا انتقال پیدا کند.

کلانتری به عملکردهای خوبی که در دفتر آموزش سازمان محیط زیست در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است اشاره نمود و جامعه هدف در دفتر آموزش محیط زیست را آحاد مردم بیان نمود و ایجاد بستر تغییر در بینش و نگرش افراد و مخاطبین اثرگذار در خصوص موضوعات محیط زیستی و دانش افزایی و بهبود و ارتقای مستمر دانش و مهارت های حرفه ای کارکنان سازمان در تمام سطوح را از اهداف راهبردی کلان دفتر آموزش محیط زیست دانست.

کلانتری اظهار کرد: همچنین تصویب درس انسان و محیط زیست برای دانش آموزان پایه یازدهم یکی دیگر از کارهای دفتر آموزش محیط زیست می باشد و  کارگروهی تشکیل تا در ادامه منجر به تهیه محتواهای آموزشی مناسب برای درس انسان و محیط زیست شود و این یک کتاب مساله محور می باشد و دانش آموزان می توانند با خواندن این کتاب متوجه بشوند که کار خودشان برای حل این مسائل زیست محیطی چگونه خواهد بود.

جواهریان مدیرکل توسعه پایدار،آمار و اقتصاد محیط زیست گفت: یکی از مباحث مورد تاکید سازمان حفاظت محیط زیست بحث توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست می باشد.
 
جواهریان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، در نامه‌ای به روسای قوا، سیاست های کلی محیط زیست را ابلاغ کردند و نظام یکپارچه ملّی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست‌بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی از جمله محورهای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد.

مدیرکل توسعه پایدار،آمار و اقتصاد محیط زیست شبکه ملی توسعه پایدار را دریچه ای برای مشارکت اندیشمندان، صاحب نظران و عموم مردم به منظور دستیابی به صلح و سعادت پایدار بر روی زمین دانست و گفت:  هدف از تشکیل این شبکه افزایش دانش و آگاهی عمومی جامعه و تبادل نظر و جمع آوری نظرات همه ذی نفعان و مشارکت عموم مردم و متخصصین علوم مرتبط در خصوص موضوعات توسعه پایدار است.

جواهریان بخشی از برنامه های بخش توسعه پایدار را پیگیری اهداف توسعه پایدار در کلیه وزارتخانه ها و سازمانها و فعال سازی کمیته های تخصصی توسعه پایدار، فعال سازی شبکه ملی توسعه پایدار و راه اندازی کمیته های متناظر استانی توسعه پایدار بیان کرد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.