رییس شبکه دامپزشکی قوچان از برخورد شدید این شبکه با کشتارهای غیر رسمی و غیر بهداشتی دام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا قدرتی گفت: گوشت قرمز یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در ایران و منبع غنی از پروتئین می باشد به همین علت سلامت گوشت قرمز در تامین سلامت غذایی انسان ها نقش بسزایی دارد.

قدرتی با اشاره به اینکه بیماری‌های خطرناکی مانند بروسلوز، هاری، کزاز، سل، سالمونلوز، شاربن وجود دارد افزود : بیماری‌های نوظهور مانند جنون گاوی و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بیماری‌های انگلی مانند کیست هیداتیک، سارکوسیست، انگل‌های پوستی و جلدی و انواع قارچ‌ها ازجمله مهم‌ترین بیماری‎های مشترک بین انسان و دام هستند
او بیان کرد :با توجه به وجود این بیماری‌ها، لزوم بازرسی بهداشتی دقیق و کامل دام‌های کشتاری و لاشه دام کشتارشده در کشتارگاه‌ها ضروری است.
قدرتی اظهار کرد :طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور، آیین نامه های اجرائی مربوطه و ماده 688 قانون مجازات اسلامی هرگونه عرضه دام و طیور زنده و یا کشتار غیر مجاز، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود لذا با متخلفین برخورد  جدی خواهد شد.
او در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت  مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مشاهدات خود را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا توسط کارشناسان این شبکه پیگیری گردد.
انتهای پیام// ح خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.