تأکید وزیر علوم به توجه به دوره‌های پیش دانشگاهی/ جشنواره جوان خوارزمی بستری برای شناسایی استعداد جوانان

وزیر علوم با بیان اینکه باید به همه جوانان به خصوص در دوره‌های پیش دانشگاهی توجه کنیم، گفت: جشنواره جوان خوارزمی جشنواره‌ای در راستای شناسایی استعدادهای جوانان است.

تأکید وزیر علوم به توجه به دوره‌های پیش دانشگاهی/ جشنواره جوان خوارزمی بستری برای شناسایی استعداد جوانان
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی با حضور وزیر علوم و جمعی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در این مراسم محمد فرهادی وزیر علوم بیان کرد: جشنواره جوان خوارزمی از سال 1366 شروع شد و بعد از معرفی پژوهشگران و فناوران سطح کشور تدریجا بین‌المللی شد.

وی ادامه داد: در سال 1368 برای جلب مشارکت دانش‌آموزان بخش دانش‌آموزی هم به این جشنواره اضافه شد و سپس نام جشنواره جوان خوارزمی را به خود گرفت.

فرهادی بیان کرد: امروز هجدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی با همکاری وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان و سازمان پژوهش‌های صنعتی برگزار می شود و امیدوارم که سال‌های دیگر دستگاه‌ها و نهادهای دیگری هم به جمع ما بپیوندند.

وزیر علوم با تأکید بر دوره جوانی به عنوان اصلی مهم در دوره زندگی هر فرد اظهار داشت:‌ باید بیش از پیش به همه جوانان به خصوص در دوره های پیش دانشگاهی توجه کرد تا ضمن کشف استعدادها بتوان ایده‌ها را به منصه ظهور گذاشت و از این جوانان در آینده مخترعان نوآوران و حتی مدیران و هنرمندان عرصه‌های مختلف باشند.

وی بیان کرد: شناسایی پژوهشگران و استعدادهای جوانان ضمن قدردانی و کاربردی  کردن نتایج زحمات آنها از جمله اهداف جشنواره جوان خوارزمی است.

فرهادی اظهار داشت: با توجه به هدف مهم جشنواره‌های مثل جوان خوارزمی لازم است به قشر نوجوان و جوان کشور اهمیت و بهای بیشتری داده شود که خوشبختانه دنبال این موضوع هستیم و در چارچوب قوانین و مقررات امکانات و زمینه‌های مناسب را برای انجام پژوهش‌ها و به ثمر نشستن دستاوردهای آن فراهم می‌کنیم. 
 
وی ادامه داد: هر چند که بودجه‌های تحقیقاتی تصویب و بالغ بر یک درصد از سهم GDP پیش بینی شد، اما امیدواریم که سال آینده این رقم بیش از رقم فعلی تصویب شود تا بتوانیم بودجه و امکانات بیشتری را در اختیار مراکز علمی و فناوری قرار دهیم. 
 
وزیر علوم بیان کرد: برای تقویت زیر ساخت‌ها و تکمیل تجهیزات گام‌های بزرگی برداشته شده است به طوری که با توجه به تکمیل و تاسیس آزمایشگاه‌های مرکزی و در کنار آنها آزمایشگاه‌های مرجع بیش از 50 مورد تکمیل شده‌اند بنابراین توجه به تعمیر، تجهیزات و امکانات علمی همواره مورد توجه است. 
 
به گفته وی در کنار اعتبارات ریالی برای تکمیل زیر ساخت‌ها استفاده از منابع ارزی هم پیش بینی شده است. 
 
فرهادی با اشاره به فعالیت و تاسیس صندوق‌های پژوهش و فناوری بیان کرد: هر استان حداقل باید یکی از این صندوق‌ها را داشته باشد تا تسهیلات ارزان و مفید در اختیار متقاضیان قرار گیرد. 
 
وی ادامه داد: صندوق‌های پژوهش و فناوری حداکثر تا 49 درصد از اعتبارات دولتی و مابقی از سهم غیر دولتی هستند برای اینکه ایده‌ها را به محصولات تبدیل کنند. 
 
وزیر علوم با اعلام اینکه در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تمام موارد فوق مدنظر است، تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی کلیات کاهش میزان دریافت مالیات از طرح‌های پژوهشی مورد تصویب قرار گرفت. 
 
وی افزود: با توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری (هر استان دارای یک پارک باشد) به سمت ایجاد و راه اندازی پارک‌های تخصصی حرکت می‌کنیم. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
مدرک کارشناسی ناپیوسته رشته های فنی مهندسی بدون گذراندن دوره یکساله پیش دانشگاهی = معادل تکنسین
آخرین اخبار