کارشناس آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمیرم از اجرای طرح ' انگشتان سبز' با رویکرد فرهنگ زیبا نویسی در مدارس ابتدایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شاپور آقایی افزود: منشأء اختلال در املا نویسی ، خوانا نبودن خط دانش آموزان است و این طرح باهدف توجه به فرهنگ زیبا نویسی و ارتقاء سطح کیفی دیکته نویسی در مقطع ابتدایی و با انعقاد تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و انجمن خوشنویسان شهرستان سمیرم اجرا می شود.
وی با اشاره به تحقق اهداف آموزش و پرورش و رویکرد تلفیقی در انعقاد چنین تفاهم نامه هایی گفت: آموزش و پرورش دوره ابتدایی با انعقاد تفاهم نامه های برون و درون سازمانی درسال تحصیلی 96-1395 اقدام به اجرای طرح های مختلفی کرده است و طرح ' غنچه های هلال' ، ' شهروند قانونمدار'، ' نارنجی پوشان کوچک 'از مهم ترین این طرح هاست.
وی تصریح کرد: به دنبال امضای این تفاهم نامه ها ،تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ، تثبیت و تعمیق یادگیری در کودکان ودانش آموزان و آموزگاران مقطع ابتدایی دنبال می شود.
مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان سمیرم نیز دراین خصوص گفت : در طرح انگشتان سبز ،انجمن خوشنویسان سمیرم با اعزام مدرسان خود به مدارس و تخفیف 40 درصدی به دانش آموزان و آموزگاران ،هفته ای یک جلسه کلاس های آموزشی خود را در مدارس ابتدایی برگزار می کند.
یحیی پیرمرادیان افزود: از آنجا که مهم ترین نهاد در همه جوامع مدرسه است این انجمن با این حرکت بزرگ فرهنگی و هنری اهداف مهمی را دنبال می کند .
وی همچنین آشنایی دانش آموزان با خط اصیل فارسی و هنر خوشنویسی و ارتقاء سطح کیفی املاء و زیبا نویسی دانش آموزان را از جمله اهداف این حرکت دانست وگفت: باورود تکنولوژی و خطوط کامپیوتری دانش آموزان نسبت به زیبا نویسی بی توجه شده اندو امید است با اجرای این طرح و آشنایی بیشتر دانش آموزان با خط نستعلیق این مشکل برطرف شود.
پیرمرادیان ادامه داد: انجمن خوشنویسان سمیرم هم با امضای این تفاهم نامه اهدافی چون بکارگیری فارغ التحصیلان انجمن خوشنویسان برای تدریس در مدارس و ایجاد انگیزه در هنر جویان و فارغ التحصیلان انجمن را دنبال می کند.
درشهرستان سمیرم ، پنج هزار و 450 دانش آموز در 95 مدرسه در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند وانجمن خوشنویسان شهرستان سمیرم نیز در سال 1379 تاسیس شد واکنون با بیش از 14 عضو مشغول به ترویج فرهنگ خوشنویسی وزیبا نویسی دراین شهرستان است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار