رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: عوارض شهرداری بخشی از منابع درآمد پايدار شهری است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا اميني، رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان،  عنوان كرد: بيش از 3 دهه است كه شهرداري ها به صورت خودكفا درآمده اند و مكلف به تامين منابع درآمد مردمي هستند كه يكي از اين منابع اصلي براي اداره شهر، عوارضي است كه  بر اساس قوانين پيش بيني شده در شوراي اسلامي شهرها و برخي قوانين مجلس شوراي اسلامي از مردم دریافت می شود.
وی با اشاره به اینکه اين درآمد پايدار، حاصل عوارض ساليانه كسب و پيشه و نوسازي است، اظهار اميدواري كرد: اميدواريم مردم بتوانند مثل هميشه در اين بخش هم حضور پرشوري داشته باشند تا بخش مهمي از هزينه هاي تأمين رفاه و زندگي بهتر در شهرها فراهم شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با نحوه هزينه كردن اين منابع درآمدي در شهر عنوان كرد: عوارض سوخت را مي توان در بخش كاهش آلايندگي هوا، عوارض نوسازي را براي احياي بافت فرسوده و كاهش حوادث ناشي از بافت هاي فرسوده و بقيه عوارض را در بخش هاي عمومي جامعه، هزينه كرد.
اميني با تاكيد بر لزوم تأمين اين منابع از طريق پرداخت عوارض شهرداري گفت: اين عوارض را مي توان به عنوان مهمترين منابع درآمدهاي شهري محسوب كرد كه اگر محقق نشود مجبور به تراكم فروشي در شهر مي شويم كه تأثيرات جبران ناپذيري براي شهر دارد.
وي تشويق عموم شهروندان براي پرداخت به موقع عوارض شهرداري را از اقدامات در خور توجه شهرداري اصفهان عنوان كرد و افزود: در همين راستا در جشنواره اي با همين موضوع از خوش حسابان اصفهاني تقدير مي شود.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان  با اشاره به اينكه عوارض شهرداري در هر منطقه از شهر متفاوت است ياد آور شد: اين عوارض، حاصل قيمت هاي منطقه بندي ماده 64 كميسيون املاك است كه به صورت ساليانه از 10 هزار تومان تا 250 هزارتومان و حتي بالاتر بر اساس ميزان بارگذاري انجام شده بر روي مناطق تعيين شده است.
وي خاطرنشان كرد: اگر اين عوارض از سوی هر خانوار به صورت ساليانه پرداخت شود، بستر مناسبي براي مديريت شهري ايجاد مي كند تا بتواند خدمات را به موقع و در شأن شهروندان ارائه دهد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.