نتایج یک نظرسنجی در روسیه نشان داد حدود 70 درصد از مردم این کشور از ترامپ انتظار دارند روابط مسکو و واشینگتن را بهبود بخشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موسسه نظرسنجی پی او ام روسیه، این مطالعه نشان داد کمتر از یک درصد مردم روسیه بر این باورند که در دوره ریاست‌جمهوری "دونالد ترامپ،" رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، روابط  مسکو و واشینگتن تیره‌تر خواهد شد و 67 درصد نیز از وی انتظار دارند روابط میان دو کشور را تقویت کند.

بر اساس این نظرسنجی، 70 درصد نیز اعلام کرده‌اند وی تحریم‌های ضد روسیه را لغو خواهد کرد.

حدود 30 درصد از شرکت‌گنندگان در این نظرسنجی اظهار داشتند افزایش همکاری و درک متقابل می تواند از نشانه‌‎های بهبود روابط دو کشور باشد. 13 درصد نیز رفع تحریم‌ها را نشانه بهبود روابط عنوان داشته‌اند،  و 10 درصد نیز اظهار داشته‌اند که خاتمه دادن به مسابقه تسلیحاتی نمودی از تقویت روابط روسیه و آمریکا است.

70 درصد از روس‌ها در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند از ترامپ انتظار دارند تا کریمه را به عنوان بخشی از قلمرو روسیه به رسمیت بشناسد و 60 درصد از شرکت‌کنندگان نیز اظهار کردند آمریکا و روسیه به منظور مبارزه با تروریسم روابط خود را تقویت می‌کنند.

بیش از 20 درصد از روس‌ها نیز اعلام کردند ترامپ اقدامی برای رفع تحریم‌ها علیه مسکو انجام نخواهد داد و یک پنجم شرکت کنندگان نیز اظهار داشته‌اند ترامپ الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نخواهد پذیرفت.

براساس اعلام موسسه پی او ام،  1000 نفر از 320 شهر و 160 شهر کوچک در این نظرسنجی تلفنی شرکت کرده‌اند.




انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار