وزیر نفت عراق اعلام کرد کشورش به کاهش تولید نفت خود در چارچوب توافق اوپک پابیند است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق گفت: کشورش به کاهش تولید نفت خود در چارچوب توافق جهانی برای تقویت قیمت نفت پابیند است.

وی افزود به رغم این موضوع، اطمینان دارد که عراق توان افزایش تولید نفت خود را در سال های آینده دارد.

اللعیبی در مصاحبه ‌ای گفت: عراق در حال بررسی چند گزینه برای اجرای برنامه کاهش تولید از جمله کاهش تولید در میدان های نفت کرکوک و میدان های نفت جنوب کشور که شرکت های بزرگ نفتی آنها را توسعه می دهند یا تولید در مناطق دیگری است که دولت آن را اداره می کند.

وی تصریح کرد هدف از کاهش تولید، دستیابی به ارقامی است که درباره آنها با اوپک توافق شده است ولی در خصوص مناطقی که کاهش تولید در آنجا صورت می گیرد، گزینه های متعددی روی میز است.

ماه گذشته اعضای اوپک با کاهش تولید نفت به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز از ژانویه 2017 موافقت کردند و قرار شد عراق نیز تولید نفت خود را با 200 هزار بشکه کاهش به چهار میلیون و 351 هزار بشکه در روز برساند.

اللعیبی خاطرنشان کرد وزارت نفت عراق در حال رایزنی با شرکت های خارجی است که میدان های عظیم نفت را در جنوب عراق اداره می کنند تا در دوره تعمیر و نگهداری تاسیسات، تولید نفت را مقداری کاهش دهند.

وی افزود: برخی شرکت های بزرگ نفتی نیازمند تعمیرات در برخی تاسیسات هستند از این رو این فرصت خوبی برای انجام دادن چنین کاری است.

به گفته اللعیبی، تولید نفت عراق در ماه دسامبر اندکی از تولید نفت آن در ماه نوامبر افزایش خواهد یافت.

وی افزود عراق می تواند تولید نفت خود را تا چهار میلیون و 800 هزار بشکه در روز برساند.

عراق پیش از این قصد داشت تولید نفت خود را به 9 میلیون بشکه در روز تا سال 2018 برساند و با عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان و بزرگترین تولید کننده نفت عضو اوپک است رقابت کند ولی مشکلات زیرساختی و نوع قراردادها موجب شد این کشور اکنون هدف پایین تری را که رساندن تولید به پنج و نیم میلیون بشکه در روز تا سال 2020 است برای خود تعیین کند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار