ژنرال سابق سعودی در اظهاراتی مدعی شد ایران دشمن اول عربستان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الخلیج الجدید، انور عشقی، ژنرال بازنشته سعودی، در مصاحبه با روزنامه الشروق مصر گفت: اختلاف میان مصر و عربستان به علت دو جزیره تیران و صنافیر، سوریه و اخوان المسلمین یمن است.

وی درباره دو جزیره تیران و صنافیر گفت: این جزایر به عربستان واگذار شده بود و  دادگاه اداری مصر اجازه اظهار نظر در خصوص این توافق را نداشت؛ زیرا رای این دادگاه موجب شعله‌ور شدن اختلافات میان دو کشور شد و فقط پارلمان مصر است که می‌تواند این توافق را تأیید یا باطل کند.

 ژنرال بازنشته سعودی در این مصاحبه اعلام کرد: عربستان نمی خواهد هیچ کس برای میانجیگری در این اختلاف در روابط دو کشور مداخله کند.

وی گفت: اگر دو طرف مصری و سعودی با یکدیگر گفتگو کنند، اختلافات از بین می رود و روابط دو کشور هنوز به صورت کامل از بین نرفته است.

 انور عشقی درباره ایران نیز مدعی شد: ایران دشمن اول عربستان سعودی است و عربستان نمی پذیرد که در صورت ابقای بشار اسد، سوریه به اشغال ایران درآید.

وی پیش از این درباره روابط مصر و عربستان گفته بود: روابط دو کشور استراتژیک است و به مرحله قطع ارتباط کامل نرسیده است.

روابط مصر و عربستان پس از قطع شدن صادرات نفت شرکت آرامکو به مصر و رای قاهره در شورای امنیت سازمان ملل به نفع پیش نویس طرح فرانسه و روسیه در خصوص حلب، خشم عربستان سعودی را برانگیخت و روابط دو کشور دچار تنش شد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
والا اونا دشمن ماهستن هی بهانه وحسادت دارن ما که کاری نداریم به ملخ خورها اونا پا رو دم شیر میذارن .نفهم خان
آخرین اخبار