با موافقت نمایندگان از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این اساسنامه، وظایف و مسئولیت‌های حاکمیتی به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر انتقال می‌یابد.

تمامی مسئولیت‌های حاکمیتی از تاریخ لازم‌الاجرا به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر انتقال می‌یابد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز سه‌شنبه 23 آذرماه مجلس در جریان بررسی مواد لایحه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ماده 3، 4 و 5 آن را به همراه تبصره‌ها مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

ماده 3 تصریح می‌کند:

سازمان دارای شخصیت حقوقی مستقل و مرکز اصلی آن در تهران و حوزه فعالیت آن سراسر کشور می‌باشد.

همچنین تبصره آن تأکید می‌کند: سازمان می‌تواند برای انجام وظایف قانونی خود و وصول به اهداف با تأیید وزارت نیرو و تصویب سازمان امور اداری و استخدامی کشور نسبت به ایجاد واحدهای تشکیلاتی مورد نیاز اقدام نماید.

ماده 4 نیز تصریح می‌کند:

از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این اساسنامه، وظایف و مسئولیت‌های حاکمیتی (سازمان انرژی‌های نو ایران "سانا") و سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) به همراه بودجه، اعتبارات، اموال، دارایی‌ها، بدهی‌ها، تعهدات و امکانات و نیروی انسانی به سازمان انتقال می‌یابد.

تبصره این ماده بیان می‌کند: سازمان موظف است تعهدات ناشی از تصدی‌های سازمان‌های یاد شده براساس اصل 44 را با استفاده از سازوکارهای قانونی ظرف مدت یکسال تکمیل یا واگذار و یا تعیین تکلیف کند.

ماده 5 نیز تصریح می‌کند: فعالیت‌های مشابه با وظایف سازمان که در وزارت نیرو یا سایر سازمان‌های زیرمجموعه وزارت نیرو انجام می‌شود به همراه اعتبارات مربوط، به تشخیص وزیر نیرو و تأیید مراجع قانونی ذیربط به سازمان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، صحن ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار