کرمانشاه؛

ظرفیت صادرات سالانه 20 هزار تن گوشت مرغ در استان

رییس انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان مرغ گوشتی استان از ظرفیت صادرات سالانه 20 هزار تن گوشت مرغ در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛برومند چهارآیین در همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان کرمانشاه با بیان اینکه ایران رتبه هفتم دنیا در زمینه تولید گوشت مرغ را دارد، گفت: در حال حاضر در کشور سالانه دو میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ باکیفیت تولید می‌شود که قابلیت افزایش تا سه میلیون تن را نیز در شرایط فعلی دارد.

وی افزود: کیفیت گوشت مرغ تولیدی ایران بسیار بالاست و ایران تنها کشوری در خاورمیانه است که می‌تواند گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید کند.

چهارآیین ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان کرمانشاه را نیز 67 هزار تن در سال اعلام و تصریح کرد: از این میزان 50 هزار تن به مصرف داخل استان می رسد و استان توانایی صادرات حدود 20 هزار تن گوشت مرغ را دارد.

وی با اشاره به تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در چهار استان کشور، گفت: کرمانشاه یکی از چهار استانی است که توانایی تولیدی این نوع گوشت مرغ را داراست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شاخص‌های تولیدی استان در زمینه تولید گوشت مرغ به استانداردهای جهانی نزدیک شده است، گفت: در حال حاضر محصولات بسیار کیفی در استان تولید می‌شود و زیرساخت‌های مناسب آن نیز در استان فراهم شده است.

چهارآیین اظهار کرد: از جمله این زیرساخت‌ها احداث 9 کشتارگاه صنعتی و 21 کارخانه تولیدی خوراک دام است که از این تعداد پنج کارخانه بطور انحصاری فقط خوراک طیور تولید می‌کنند.

رییس کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه مجموع تولیدات کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور استان را 300 هزار تن اعلام و تصریح کرد: از این میزان 50 هزار تن آن مازاد بر نیاز استان است که قابلیت صادرات به کشور عراق را دارد.

این مسئول ظرفیت تولیدی استان در زمینه تخم مرغ را نیز یازده هزار تن اعلام و تصریح کرد: بخشی از این تولیدات می‌تواند به کشور عراق صادر شود.

وی افزود: همچنین ظرفیت تولیدی استان در زمینه تولید جوجه یک روزه با چهار واحد تولیدی حدود 42 میلیون قطعه است که علاوه بر تامین نیاز استان، بخشی از آن به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

چهارآیین در ادامه احداث کشتارگاه‌های طیور 02 را از جمله نیازهای اصلی بخش کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: این امر فرصت خوبی برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی در استان است.

وی تصریح کرد: استان همچنین نیازمند سرمایه گذاری جهت احداث واحدهای قطعه بندی به ظرفیت پنج هزار تن و نیز احداث فارم مرغ مادر تخمگذار است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.