مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه با اشاره به اختصاص 56 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه این میزان اعتبارات را ناامیدکننده دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید سلیم ساسانی گفت: متاسفانه این میزان اعتبار نسبت به بودجه 65 میلیارد تومانی امسال پروژه، حدود 12 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: این کاهش اعتبار برای پروژه قطار شهری کرمانشاه در حالیست که تیم کارشناسی سازمان برنامه و بودجه در آخرین بازدید خود از پروژه نظر مساعدی در خصوص پیشرفت آن داشتند و حتی قول افزایش اعتبار را نیز به ما دادند، اما در نهایت در لایحه بودجه اعتبار این پروژه کاهش داده شد.

ساسانی با بیان اینکه این نحوه اعتباردهی به پروژه قطار شهری کرمانشاه ناامید کننده است، گفت: قطعا با اعتبارات اینچنینی نمی‌توان امید به راه‌اندازی پروژه در موعد مقرر داشت و قطعا سالهای طولانی برای انجام پروژه زمان نیاز است.

ساسانی تاکید کرد: دولت در حق این پروژه کم لطفی کرده و حتی در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه این پروژه جزو مصوبات سفر قرار نگرفت.

وی افزود: پروژه قطار شهری در معرض دید یک میلیون کرمانشاهی است و کار اجرای آن باید با شتاب بیشتری پیش برود، اما قطعا با این میزان اعتبارات نمی‌توان امید به اجرای به موقع این پروژه داشت.

ساسانی یادآور شد: پیش از تبدیل "منوریل" به "قطار شهری" مسئولین با آن مخالفت می کردند و به همین دلیل میزان اعتبارات تخصیص داده شده به آن مطلوب نبود، پس از آن نیز که "قطار شهری" در دستور کار قرار گرفت همین تغییر و تحول دلیلی برای تخصیص اندک اعتبارات عنوان شد، اما در حال حاضر این پروژه روی غلتک قرار دارد و همه چیز برای شتاب بخشیدن به آن مهیاست، اما هنوز هم اعتبارات تخصیص شده به آن اندک است.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه یادآور شد: تامین 50 درصد اعتبارات پروژه برعهده دولت است، اما دولت در این میان کم لطفی می‌کند.

ساسانی با بیان اینکه تامین نیم دیگر اعتبارات این پروژه با شهرداری است، گفت: برای تامین این سهم 50 درصدی راهکارهای مختلفی وجود دارد.

وی افزود: یکی از راهکارها این است که شهرداری با "بانک شهر" قرارداد بسته و در ازای واگذاری ملک و یا ضمانت، از بانک شهر تسهیلات مورد نیاز پروژه را تامین کند.

ساسانی فروش اوراق مشارکت را نیز یکی دیگر از این راهکارها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مجوز فروش 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت را دریافت کرده‌ایم و در مرحله انتخاب بانک عامل هستیم.

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه فاینانس را راهکار دیگری برای تامین اعتبار این پروژه عنوان کرد و افزود: برای گرفتن فاینانس از کشورهایی که خط اعتباری آنها با کشور ما فعال نیست نمی‌توان از ضمانت‌نامه دولتی استفاده کرد و برای همین شهرداری می‌تواند ضمانت‌نامه فاینانس ما از این کشورها را فراهم کند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.