رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: امیدواریم با تدبیر مسئولان عراقی، مردم و قومیت‌های مختلف بتوانند دست به دست هم عراقی آزاد و آباد بسازند.

دخالت کشورهای مرتجع عربی و ترکیه در عراق صحنه پر چالشی را ایجاد کرده استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری با حضور سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن خیرمقدم به سید عمار حکیم و با بیان اینکه خانواده حکیم در عراق جدید نقش مهم و اساسی داشتند، گفت: خانواده حکیم بعد از مهاجرت به ایران بنای مبارزه با صدام را گذاشتند و در دوران جنگ و پس از سقوط صدام نقش مهمی را ایفا کردند.

خرازی اضافه کرد: نقش این خانواده در شکل گیری سازوکارهای جدید در عراق ادامه یافت تا به امروز که مجلس اعلای اسلامی عراق نقش مهمی را صحنه امروز عراق ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه دخالت کشورهای مرتجع عربی و ترکیه در عراق صحنه پر چالشی را ایجاد کرده، اظهار داشت: استفاده از نقش مردم در حکومت عراق تدبیری قوی می‌خواهد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران اظهار داشت: در دوران صدام عراق به ایران حمله کرد و شکست خورد و از آن زمان شاهدیم که چه توانایی بالایی به دلیل این تجاوز و مقاومت مردم در ایران به وجود آمد.

وزیر خارجه اسبق ایران با اشاره به سفر زوار ایرانی اربعین حسینی عنوان کرد: کسانی که در مراسم اربعین شرکت کردند می‌گفتند که ارتباط عاطفی قوی بین دو ملت ایران و عراق به وجود آمده که این یک معجزه است.

خرازی گفت: امیدواریم با تدبیر مسئولان عراقی، مردم و قومیت‌های مختلف بتوانند دست به دست هم عراقی آزاد و آباد بسازند.

وی همچنین در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه به دست آمدن استقلال با مبارزه حاصل می‌شود، عنوان کرد: مخالفان عراق مستقل ساکت نمی‌نشینند و مشکلاتی را برای عراق ایجاد می‌کنند، اما به برکت رهبریت مدبر و مرجعیت امیدواریم این دوران سپری شود.

خرازی با بیان اینکه سیاست ایران عدم دخالت در امور عراق است، گفت: ما در خدمت رهبران و مردم عراق هستیم و از هیچ کمکی دریغ نکرده و نمی‌کنیم و داشتن همسایه‌ای مقتدر باعث اقتدار ماست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار