نمایشگاه ابداعات و اختراعات دانش آموزی در پژوهش سرای دانش آموزی و آزمایشگاه مرکزی هندیجان گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رفیعی  سرپرست فرمانداری هندیجان سه شنبه به مناسبت هفته پژوهش در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی به عنوان یک سرمایه زمینه ساز شناسایی استعدادها و فراهم کردن رشد و پرورش خلاقیت ها در جوانان و نوجوانان است.

سید مهران رفیعی افزود: عضویت 550 دانش آموز و برگزاری مرتب دوره های تخصصی در این پژوهش سرا بیانگر استقبال دانش آموزان از فعالیت های علمی و پژوهشی در این شهرستان است.

وی از ارتقای کیفی آموزش به عنوان مهمترین دستاورد پژوهش سراها یاد کرد و افزود: تلفیق فعالیت های نظری و پژوهشی به پرورش بنیه علمی دانش آموزان و معلمان کمک شایانی می کند.

مدیر آموزش و پرورش هندیجان نیز گفت: در کنار این نمایشگاه مسابقه حباب ساز، نجات تخم مرغ، پوستر و کتابخوانی برای دانش آموزان برگزار و به 40 نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

خسرو حیاتی افزود: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون 100 دانش آموز دیگر به اعضای این پژوهش سرا اضافه شده که این استقبال نشانگر موفقیت برنامه های اجرایی در حوزه پژوهش این شهرستان است.

وی گفت: مجرب ترین دبیران خود را برای آموزش در پژوهش سرا انتخاب کردیم تا به پیشبرد هر چه بیشتر فعالیت های پژوهشی کمک کنیم.

مدیر پژوهش سرای رازی نیز افزود: تجهیز پژوهش سراها به امکانات فنی برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نقش مهمی در جذب دانش آموزان و استعداد یابی دارد.

شهلا محسنی نژاد افزود: همکاری مسئولان محلی شهرستان در جهت تامین تجهیزات بخش های مختلف پژوهش سرا می تواند به فعالیت های تخصصی تر آن کمک کند.

این نمایشگاه به مدت یک هفته دایر است.

آخرین هفته آذر هر سال به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.شهرستان هندیجان با 45 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.