معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:حدود 500 فرصت سرمایه‌گذاری در این منطقه در بسته جامع سرمایه‌گذاری مشخص شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛محمدرضا معتمدی با تشریح اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی، گفت:این منطقه به عنوان منطقه تجاری و صنعتی، فرصت‌های سرمایه گذاری فراوانی در بخش های صنعت و تجارت دارد که در این راستا طی سال‌های گذشته سعی شده است، زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به رونق و توسعه اقتصادی و صنعتی در منطقه فراهم شود.

وی از منطقه آزاد اروند به عنوان یکی از قطب‎های صنایع فولادسازی کشور یاد کرد و افزود:دو پروژه فولادسازی در این منطقه در حال اجراست که مجتمع فولاد کاوه با ظرفیت تولید 1.5 میلیون تن فولاد و مجتمع فولاد جهان‌آرا با ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن فولاد از این موارد است.

معتمدی راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند را رونق بخشی صنعت و تجارت خارجی عنوان کرد و گفت:در راستای تحقق این اهداف، زیرساخت هایی ایجاد شده و همچنین، خدمات عمرانی شهری و روستایی مانند جاده‌سازی، آب و فاضلاب، و اصلاح شبکه‌ها نیز اجرا شده است.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در ادامه سخنانش همچنین با بیان آماده بودن بسترها و زیرساخت‌های منطقه در حوزه صنایع فراساحل و تاسیسات دریایی، گفت:شناورسازی در این منطقه نیز در حال پیگیری است و قصد داریم تسهیلات، امکانات و بسترهای لازم برای فعالیت در این حوزه را فراهم کنیم البته در حوزه صنعت ‎توانسته‎ایم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیاری را جذب کنیم.

معتمدی همچنین در خصوص فعالیت‌های صنعتی در منطقه آزاد اروند تاکید کرد:سال گذشته 107 واحد صنعتی در منطقه فعال بود و سال جاری 134 واحد صنعتی فعال داریم که رشد خوبی داشته است.

وی گفت: همچنین، یک شرکت نفتی که حاصل مشارکت ترکیه و جمهوری آذربایجان هستند با همکاری طرف ایرانی، با سرمایه‎گذاری 40 میلیون دلاری یک واحد مینی ریفاینری احداث کردند که خوراک این واحد به تازگی تزریق شده و به زودی افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنانش به حضور شرکت‌های عراقی در سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت:حدود 14 سرمایه‌گذار عراقی طرح‌های تولیدی خود را در منطقه آزاد اروند اجرا کرده که بیشتر آن به تولید رسیده‌ اند، البته این واحدها از مواد اولیه کشور استفاده می کنند و ضمن اشتغالزایی، محصولات خود را به عراق یا به منطقه صادر می‌کنند.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه سال گذشته حدود 1.5 میلیارد دلار به عراق و کشورهای دیگر از طریق شلمچه کالا صادر شده است، ادامه داد:سال جاری نیز روند خوبی را در این بخش شاهد بودیم به طوری که نزدیک به 800 میلیون دلار صادرات انجام شده که نسبت به گذشته 14 درصد رشد داشته است و امیدواریم تا پایان سال، این آمار بین 15 تا 20 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.