قریب 71 طرح توسعه روستایی در استان سمنان اجرا و ۷۰۰شغل در این واحدها از سوی کارشناسان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ معاون استاندار با بیان اینکه در استان ۷۱ طرح با اعتباری معادل ۵۷ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان ارائه شد که بعد از انجام کارشناسی ۵۲ طرح با نیاز به تسهیلات ۳۶میلیارد و ۶۱۰میلیون تومان برای معرفی به بانک ها آماده شده است، گفت: این طرح می تواند در توسعه روستاها و ماندگاری روستائیان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها بسیار موثر باشد.
مهدی زندیه وکیلی افزود: طرح های ارائه شده در زمینه های دامپروری، صنایع کوچک، صنایع دستی، طرح های خدماتی و ... تبیین شده است.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های این طرح ها در استان این است که تسهیلات ویژه ۵۲طرح نسبت به سهم تعیین شده کشوری ۱۶ میلیارد تومان بیشتر خواهد بود که امیدواریم بتوانیم در جذب تمام اعتبارات مورد نیاز عرصه اشتغال زایی روستایی و توسعه عشایری موفق عمل کنیم چرا که اگر همه دستگاه های اجرایی تلاش کنند و ۲۰ میلیارد تومان سهم سمنان از این امر، به طور کامل توزیع شود، استان می تواند ۲۰ میلیارد تومان دیگر سهم کشوری دریافت کند که می تواند مژده خوبی برای روستائیان باشد.
زندیه وکیلی اظهارداشت: بر طبق این تفاهم نامه تسهیلات به سرمایه گذاران و روستاییان با سود ۱۸ درصد ارائه می شود که معاونت توسعه روستایی و بنیاد مستضعفان ۱۰ درصد از سود آن را می پردازند لذا این طرح ها می تواند از این جنبه، کمک شایانی به توسعه روستایی استان سمنان کند.
انتهای پیام/ م
برچسب ها: ایجاد ، طرح ، توسعه ، روستایی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.