اردبیل؛

افزایش نظارت بر عرضه گوشت در قصابیهای اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: نظارت بر عرضه گوشت در قصابیهای اردبیل افزایش یافته و هم‌اکنون قصابیهای غیرمجاز در اردبیل جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جواد زنجانی امروز در جلسه کمیته تنظیم بازار در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویتهای اساسی مسئولان، نظارت بر عرضه گوشت بر قصابیها است که با برنامه‌ریزیهای انجام شده قصابیهای غیرمجاز در اردبیل جمع‌آوری می‌شوند که نیاز است در این زمینه دستگاههای مربوطه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عرضه گوشت باکیفیت و ممتاز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود:‌ نیاز است قصابیهایی که گوشت ممتاز و باکیفیت ارائه می‌دهند، شناسایی شوند تا مردم بتوانند گوشت باکیفیت خود را از این قصابیها تامین کنند.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: در هشت ماهه نخست امسال 12 هزار راس دام سنگین و 95 هزار راس دام سبک ذبح شده که نظارت همه‌جانبه‌ای بر ذبح و کشتار دام در اردبیل وجود دارد تا گوشت باکیفیت به دست مردم برسد.

زنجانی از برنامه‌ریزی برای ارائه گوشت باکیفیت به مردم خبر داد و بیان کرد: نیاز است در این زمینه اتحادیه‌های مختلف برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی داشته باشند تا بتوانیم دغدغه و نگرانی مردم را از لحاظ تامین گوشت برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: نباید قصابیهای غیرمجاز در شهرستان اردبیل فعالیت داشته باشند، چرا که سلامت مردم از اهمیت بالایی برخودار است و نباید به هیچ وجه به قصابیهای غیرمجاز در اردبیل پروانه صادر شود.

فرماندار اردبیل گفت: متاسفانه با وجود اینکه استان اردبیل بهترین و باکیفیت‌ترین دامها را دارد، ولی این دامها به خارج از استان صادر می‌شود و نیاز است دامهای باکیفیت در خود منطقه ذبح شود تا مردم نیز بتوانند گوشت باکیفیت خود را تامین کنند.

زنجانی افزود:‌ نظارت همه‌جانبه‌ای بر بهداشت و عرضه محصولات گوشتی در اردبیل وجود دارد و انتظار می‌رود گوشت عرضه شده بر اساس درجه‌بندی به مردم ارائه شود و نیاز است در این زمینه مسئولان مربوطه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، نظارت ، عرضه ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.