استاد حقوق دانشگاه هاروارد معتقد است با رأی منفی 20 عضو جمهوری‌خواه کالج الکترال، ترامپ از ورود به کاخ‌سفید باز می‌ماند.

استاد حقوق دانشگاه هاروارد: بیش از نیمی از آرای کالج الکترال برای تغییر نتیجه انتخابات فراهم شده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ "لری لسیگ"، استاد حقوق دانشگاه هاروارد معتقد است با رأی منفی 20 عضو جمهوری‌خواه کالج الکترال، دونالد ترامپ از ورود به کاخ سفید باز می‌ماند.

لسیگ در گفتگو با پولیتیکو اظهار داشت: در صورتی که اعضای جمهوری‌خواه کالج الکترال به وجدان خود رجوع کنند، دونالد ترامپ شانسی برای ورود به کاخ سفید ندارد. به نظر می‌رسد در حال حاضر، بیش از نیمی از آرای مورد نیاز کالج الکترال برای تغییر نتیجه انتخابات فراهم شده است.

استاد حقوق دانشگاه هاروارد پیش از این اعلام کرد، آماده است به آن دسته از اعضای کالج الکترال که مخالف ترامپ هستند مشاوره رایگان دهد. گفته می‌شود 20 عضو جمهوری‌خواه کالج الکترال برای دریافت مشاوره با این حقوقدان تماس گرفته‌اند.

در روز انتخابات، دونالد ترامپ با 306 رأی الکترال موفق شد هیلاری کلینتون (با 270 رأی الکترال) را شکست دهد. با این وجود، کلینتون با 2.5 میلیون رأی مردمی از ترامپ پیش بوده است.

رأی نهایی اعضای کالج الکترال روز 19 دسامبر اعلام خواهد شد. در صورتی که اعضای مخالف ترامپ موفق به جمع‌آوری آرای موردنظر برای برکناری رئیس‌جمهور منتخب شوند، مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم نهایی را خواهند گرفت. در حال حاضر اکثریت اعضای مجلس نمایندگان از حزب جمهوری‌خواه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار