وب‌سایت هیل در مطلبی به بررسی نتایج احتمالی رای‌گیری کالج الکترال در چند روز آینده پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "هیل"، اعضای کالج الکترال آمریکا روز 19 دسامبر (29 آذر) به دفاتر فرمانداران و مجلس‌های ایالتی مراجعه خواهند کرد تا به پیروزی دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – در انتخابات رای دهند.

به نظر نمی‌رسد نتایج این رای گیری تفاوت چندانی با نتایج آن در روز انتخابات داشته باشد. در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ با کسب 306 رای الکترال، بر هیلاری کلینتون دموکرات (با 232 رای) برتری یافت.

علی‌رغم پوشش رسانه‌ها، بحث و جدل‌ها در فضای مجازی و انتشار اعلامیه‌ها از سوی برخی اعضای کالج الکترال مبنی بر تغییر رای‌هایشان، احتمال تغییر نظر کالج الکترال بسیار اندک است.

با این‌حال، بسیاری از لیبرال‌ها نهایت سعی خود را برای تغییر نظر 37 رای دهنده الکترال جمهوری‌خواه انجام می‌دهند تا به این صورت ترامپ به حدنصاب 270 رای برای کسب مقام ریاست جمهوری آمریکا دست نیابد.

"باب مولر" – یکی از اعضای کالج الکترال – گفت از سراسر آمریکا تماس‌هایی را دریافت کرده است و از وی درخواست شده است به ترامپ رای ندهد. وی افزود: "من به این درخواست‌ها توجهی نمی‌کنم."

تاکنون، تنها تعداد اندکی از اعضای این کالج آزادانه اعلام کرده اند به کاندیداهای منتخب در انتخابات مردمی ایالت خود رای نخواهند داد. در  میان این افراد، تنها یکی از 37 رای دهنده به ترامپ حضور دارد.

حال، حتی در صورتی که این افراد به رای مردمی ایالتشان بی‌اعتنایی کنند و به نامزد دیگری رای دهند، تنها موفق خواهند شد توپ انتخابات را در زمین کنگره آمریکا بیاندازند که کنترل آن به دست جمهوری‌خواهان افتاده است. به همین دلیل، پیروزی ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی تقریبا قطعی است. قریب به اتفاق رای دهندگان الکترال جمهوری‌خواه اعلام کرده اند با رضایت کامل به دونالد ترامپ رای داده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار