استان یزد در جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری که در دی ماه سال جاری در استان کرمان برگزار می گردد، حضور فعال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛این جشنواره ملی به میزبانی کرمان از تاریخ اول تا سوم دی ماه جاری و با حضور یزد و استانهای سیستان و بلوچستان و با محوریت بهترین‌های غذای سرآشپز، دسر، آموزشگاه صنایع غذایی و غذای خانگی برگزار می‌شود.

در این جشنواره ده غرفه به استان یزد اختصاص یافته است که بیست نفر شرکت کننده مرتبط با حوزه های  صنایع دستی، محصولات خوراکی و واحدهای اقامتی ـ پذیرایی ارائه دهنده غذاها و خوراک های محلی مدیریت آن را برعهده خواهند داشت.

 در روز دوم دی ماه مسابقه آشپزی با حضور سه داور کشوری و دو داور محلی از استان یزد و سه سرآشپز بومی استان با شش سرآشپز از استان های سیستان و بلوچستان و کرمان در بحث غذای اصلی، پیش غذا، دسر و دمنوش به رقابت می پردازند و در پایان براساس امتیاز استانی و داوران ملی یک نفر به عنوان سرآشپز برتر و رستوران برتر از میان شرکت کنندگان هر استان انتخاب خواهد شد.

 جشنواره سفره ایرانی با شعار سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری فعالیتی جدید در معرفی قابلیت ها و تنوع غذایی مناطق مختلف برای مسافران، گردشگران و مردم است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.