ارومیه؛

قرآن سمبل وحدت بین مذاهب است

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: قرآن‌کریم و وجود پیامبر گرامی اسلام( ص) مایه‌ی وحدت و همدلی بین مسلمین است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛، محمدباقرکریمی در نشست خبری به مناسبت هفته قرآن وعترت در آذربایجان غربی گفت: تبلیغ و ترویج قرآن‌کریم در حیطه‌ی کاری اداره کل ارشاد است و ما از ابزارها استفاده می‌کنیم تا جامعه را برای جذب بسوی قرآن‌کریم راغب‌تر بنماییم.

وی افزود: مسابقات قرآن و عترت سال ۹۵ همزمان با ۷ استان دیگر در کشور برگزار می‌شود که در استان ما در بخش‌های شعر و داستان، فیلم ، عکس، نمایش‌نامه خوانی، نقاشی، تیتر برتر ، حفظ و قرائت قرآن‌کریم و صنایع دستی با محوریت قرآن و عترت برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۲۳۰ نفر در بخش شعر و داستان، ۱۶ اثر در بخش فیلم‌های موبایلی- مستند و داستانی، ۳۴۴ اثر در بخش عکس، ۲۵۰ اثر در بخش تیتر برتر ، ۱۱۰ اثر در بخش نقاشی ، ۴۱۲ نفر در بخش قرائت وحفظ قرآن‌کریم و ۹۰ اثر در بخش صنایع چوب در این سری از مسابقات هفته قرآن‌وعترت حضور داشتند.

کریمی تصریح کرد: از مجموع این تعداد اثر جمعا از ۹۵ نفر در روز اختتامیه تجلیل خواهد شد.

وی تشریح کرد: در پایان نیز از رسانه‌های فعال و برتر هفته‌قرآن و عترت در هفته قرآن و عترت و همچنین از اساتید برتر قرآنی استان و بخصوص از آیت‌الله قریشی پژوهشگر حوزه قرآنی تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.