در حالی که روزانه اخبار ناخوشایندی از قطع درختان، آتش سوزی و تعرض به جنگل‌ها باعث نگرانی دوستداران طبیعت می‌شود، اقدام یک کشاورز در نجات درخت بلوط از خطر سیلاب تحسین برانگیز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید عبدالرسول موسوی با استفاده از دیوار بتونی، تک درخت بلوط را از خطر فرسایش و سقوط نجات داده و اینک اقدام این دوستدار محیط زیست الگوی خوبی برای مردم دیگر روستاها در ترویج فرهنگ زیست محیطی شده است.

اقدام خداپسندانه این مرد روستایی محیط یار در حالی است که در بعضی مناطق جنگلی باشت تعرض برخی روستائیان به جنگل‌ها برای تهیه زغال سبب نگرانی طبیعت دوستان شده است.

اگرچه رودخانه فصلی روستای «حاج قلندر» براثر سیلاب دچار فرسایش شده است، اما ساخت دیوار بتونی در مجاور ریشه تک درخت بلوط نه تنها مانع از سقوط درخت بلکه سبب شادابی و جلوه گری زیبای این موهبت الهی شده است.

ساسان گرجی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با تقدیر از اقدام ارزشمند کشاورز روستای حاج قلندر در ایمن سازی درخت بلوط از خطر سیلاب گفت: درختان بلوط با قدمت چند هزار ساله نقش مؤثری در حفظ منابع آب‌وخاک و تلطیف آب‌وهوا دارند.

فقرمالی و بیکاری مردم سبب شده در سه دهه اخیر بخشی از جنگل‌های زیبای این منطقه مورد تعرض افراد سودجو واقع شود.

روستای حاج قلندر در شهرستان باشت 65 نفرجمعیت دارد.

باشت در 110 کیلوتری یاسوج واقع شده و 87 هزار هکتار جنگل دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.