کرمان؛

همایش مدیریت منابع آب ، چالش ها و فرصت ها در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: همایش مدیریت منابع آب ، چالش ها و فرصت ها 2 دی در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج ) برگزار می شود.

همایش مدیریت منابع آب ، چالش ها و فرصت ها در رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حمید ملانوری امروز ظهر در شورای آب گفت: یکی از مباحث مهم در این همایش ؛ هماهنگی بین مردم، باغداران و کارشناسان نظارتی و دولتی و دانشگاه ها است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش، نشست تخصصی بین کارشناسان و بهره برداران آب در زمینه مطالعه، برداشت، کیفیت آب و میزان مصرف و همچنین سودآوری آب است.

ملانوری تصریح کرد: در این همایش این فرصت ایجاد می شود که کارشناسان حوزه آب و کشاورزی و محققان دانشگاهی مطالعات و تحقیقات خود را در اختیار نماینده گان کشاورزان و بهره برداران قرار دهند تا هماهنگی ها در این زمینه بیشتر انجام شود و برداشت آب در شهرستان مدیریت شود.

وی کشت جایگزین را هم از راهکارهای عبور از بحران آب دانست و گفت: بایستی آب مدیریت شود و با توجه به بحران فعلی می توان کشت زعفران و داروهای گیاهی را به عنوان جایگزین کشت پسته در مناطق مستعد انجام داد.

وی در پایان افزود: همچنین سیستم آبیاری نوین هم یکی از روش های جایگزین روش های سنتی است که می توان هدر رفت آب را به حداقل رساند و بایستی کشاورزان را تشویق کرد تا به این سمت بروند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار