کرمان؛

اجرای سیستم آبیاری نوار تیپ در فهرج

برای نخستین بار از سیستم آبیاری نوار تیپ برای مزارع شهرستان فهرج استفاده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، عظیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج گفت: 4 هکتار از مزارع کشت کلزای این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار به روش نوار تیپ مجهز شدند.

وی افزود:موقعیت جغرافیایی منطقه فهرج ،بالا بودن میزان تبخیر و تعرق و وزش بادهای نسبتا شدید ، هدر رفت آب و کاهش راندمان آبیاری را منجرشدهو تلفات آب بیشتر از 50 درصد است که مشکلات زیادی رابرای کشاورزان زراعت کار بوجود آورده است.

وی ادامه داد:بااجرای سیستم آبیاری تحت فشار به روش نوار تیپ می توان بسیاری از این معایب را برطرف کرد و اینروش می تواند جایگزین مناسبی برای روش‌های مرسوم باشد.

عظیمی خاطر نشان کرد: نوار تیپ یا نوار آبیاری قطره‌ای نواری با دیواره نازک است که برای آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود.و با توجه به راندمان بالای ٩٠ درصد وهمچنین کاهش هزینههای تولید از جمله کاهش نیروی کارگری، کنترل علفهای هرز و مصرف کودهای شیمیایی صرفهجویی قابل توجهی صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت:توصیه می‌شود کشاورزان در تجهیز اراضی خود از این سیستم آبیاری استفاده کنند که علاوه بر مزیت های فنی از حمایت های مالی دولت نیز می تواند بهره مند شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار