کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاهی از کتاب‌های برنده با موضوع داستان‌های تخیلی را بر پا کرده است.

مرجان فریدونی مسئول نمایشگاه کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این نمایشگاه از سال 90 با تغییر مدیریت به صورت ماهانه برپا شده است و تصمیم گرفته شد که در آن منابع کتابخانه کانون به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: بسیاری از این کتاب ها ناشناخته بوده به طوری که مخاطب از وجود چنین گنجینه ارزشمندی در کتابخانه بی اطلاع است و ما به همین سبب هر ماه با یک موضوع خاص و برگزیده؛ منتخبی از این کتاب ها را به نمایش می گذاریم.

فریدونی ادامه داد: ما دراین نمایشگاه سعی داریم به موضوعات خاص و مهم ادبیات کودک و نوجوان بپردازیم و لازم به توضیح نیست که عنصر تخیل و فانتزی بودن نقش بسیار مهمی در ادبیات کودک و نوجوان دارد برای همین تصمیم گرفتیم در این ماه کتاب های فارسی و در ماه آینده کتاب های لاتین را با همین موضوع به نمایش بگذاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتابخانه کانون یک کتابخانه تخصصی بوده که مراجعه کنندگان آن نویسندگان و تصویرگران کودک و نوجوان و در مجموع افرادی هستند که با ادبیات و هنر سر و کار داشته که در این دوره با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد.

شایان ذکر است؛ کتابخانه مرجع کانون در ماه آذر، 67 عنوان کتاب فارسی را با موضوع فانتزی و تخیلی در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

بر این اساس کتاب‌های «دو لقمه چرب و نرم» و «همان لنگه کفش بنفش» هر دو از فرهاد حسن‌زاده، «جوراب سوراخ» نوشته علیرضا گلدوزیان، «پله بازی» نوشته سرور کتبی و... از جمله کتاب ‌هایی است که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

نمایشگاه کتاب‌های برنده با موضوع داستان‌های تخیلی و با عنوان «زرافه‌ی من آبی است»، از اول آذر 1395 در کتابخانه مرجع کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی تهران برپا شده و تا پایان آذر 1395 همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 16 پذیرای بازدیدکنندگان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار