جشن میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق در مشهد و در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) سابقه ای دیرینه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بنا بر سنت دیرین برنامه های آستان قدس رضوی، جشن میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم امام رضا (ع) برگزار می شود.
در چنین روز میمون و خجسته ای مشهدی ها با پخش نذورات و عطرآگین کردن کوچه ها به عطر محمدی و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت(ع) شادی و دلدادگی خود را به منصه ظهور می رسانند و سفره کرمشان را برای پذیرایی از دلدادگان به پهنای شهر پهن می کنند.
صحن و سرای حرم قدسی امروز میعادگاه هزاران عاشق و شیفته مکتب نبوی و جعفری است، آنان که سنتی دیرین را به جا آورده و دلها را همچون گذشته از محنت خلایق رها کرده و به پنجره فولادش گره زده اند.
قدیمی ‌ترین سند مرتبط با مراسم جشن و سرور ولادت فرخنده پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حرم مطهر که در این آرشیو وجود دارد به سال یکهزار و 124 هجری قمری (اواخر دوره صفویه) بازمی گردد که با برپایی مراسم میهمانی و پذیرایی از حاضران در جشن ولادت با سعادت رسول اکرم(ص) در ایوان طلای حرم مطهر امام هشتم(ع) بوده است.
همچنین اسنادی مبنی بر هزینه‌ های چراغانی صحن عتیق حرم مطهر به مناسبت میلاد پیامبر(ص) در ربیع‌الاول سال 1307 قمری و دستور صدیق ‌الدوله متولی ‌باشی آستان قدس رضوی به حاج علی‌ اکبر، تحویلدار کل مبنی بر تهیه شیرینی برای برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) در ایوان طلا (نادری) در ربیع ‌الاول 1317 قمری، موجود است.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.