همزمان با 17 ربیع الاول طلوع دو خورشید جهان افروز ولايت و امامت مشهدالرضا سراسر نور شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، 17 ربیع در مشهد همواره محشر عشق و شور پیروان نبوی و رهوران مکتب جعفری است. 

در سالروز میلاد خجسته نبی مکرم اسلام و فرزند بزرگوارش همگان رو به سوی مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) می کنند تا ضمن تبریک این روز خجسته به ساحت مقدس آن امام همام، مجلس شادی خود را در حرم برگزار کنند.

در چنین روز میمون و خجسته ای مردم مشهد با پخش نذورات و عطرآگین کردن کوچه ها به عطر محمدی و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت(ع) شادی و دلدادگی خود را به منصه ظهور می رسانند و سفره کرمشان را برای پذیرایی از دلدادگان به پهنای شهر پهن می کنند.

صحن و سرای حرم قدسی امروز میعادگاه هزاران عاشق و شیفته مکتب نبوی و جعفری است، آنان که سنتی دیرین را به جا آورده و دل ها را همچون گذشته از محنت خلایق رها کرده و به پنجره فولادش گره زده اند.

در شب ميلاد اين دو اختر تابناك ولايت و امامت نيز صدها هزار زائر و مجاور بارگاه امام رضا(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا با تجمع در رواق ها و صحن های حرم قدسی به زیارت مشغول شده و میلاد فرخنده جد این امام همام را به پیشگاهش تبریک و تهنیت عرض کردند.

خیابان های منتهی به حرم و تمام صحن ها و رواق های حرم پاسبان ملائک رضوی، چراغانی شده و زائران با اشک شوق در گوشه کنار این مضجع نورانی، این عید فرخنده را به یکدیگر تبریک گفته و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) را بر زبان خویش جاری می کردند.

آیین جشن شب میلاد حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) و ششمین امام شیعیان امام صاق(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم رضوی با تلاوت کلام الله مجید و قرائت زیارت امین الله آغاز شد و با سرودخوانی، تواشیح، مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ادامه یافت.

انتهاي پيام/ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.