تردد زمانی و مکانی خودروهای باری در کلانشهر مشهد ساماندهی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سخنگوی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در حاشیه هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل و ترافیک در خصوص اجرای طرح مدیریت تردد زمانی و مکانی ناوگان باری در کلانشهر مشهد گفت: برنامه ریزی های دقیقی در شهر برای تردد زمانی و مکانی وسایل نقلیه سنگین در چهارگروه کالایی مصالح ساختمانی، میوه و تره بار و مواغذایی و دارویی بهداشتی، سوخت و فرآورده های سوختی از ابتدای آبان ماه سال جاری انجام شده است.

سید مهدی کمالی افزود: در حال حاضر با اجرای این طرح الزاما خودروهای تحت پوشش این سازمان که دارای مجوز تردد در محدوده ها هستند مجاز به تردد در شهر مشهد می باشند و شرکت‌های حمل ‌و نقل بار و رانندگان وسایل نقلیه باری موظفند برنامه تردد وسایل نقلیه خود در مناطق مختلف شهری را به نحوی تنظیم نمایند که تردد و توقف آنها در محدوده‌های زمانی و مکانی مشخص شده در این طرح صورت گیرد و صدور مجوز تردد در خصوص ناوگان دارای پروانه فعالیت از سازمان رایگان می باشد.

وی با اشاره به آلودگی کلانشهر مشهد در خصوص طرح مدیریت تخلفات اضافه بار سازمان هم گفت :اضافه بار در خودروهای سنگین ،برروی سیستم ترمز منجر به تشدید آلودگی و بعضا تصادفات وخسارات جانی نیز می شود چرا که در زمان وقوع حادثه مانع از ترمز گرفتن به دلیل اضافه بار است.

سخنگوی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد تصریح کرد: ده اکیپ مجهز سازمان که به دستگاه های توزین خودرو مجهز هستند در سطح شهر مستقر می باشند تا نسبت به اضافه بار خودروهای سطح شهر به صورت نمونه ای اقدام کرده و خودروهای باری در صورت داشتن اضافه بار توسط پلیس راهور اعمال قانون می شوند.

کمالی اظهار کرد: با مطالعات و برنامه ریزی های دقیق صورت گرفته تردد وسایل نقلیه سنگین در شهر حدود چهارده میلیارد تومان به زیر ساختهای شهر آسیب وارد می کرد که این امر هزینه ای پنهان و جاری برای شهر می باشد.

وی گفت: خوشبختانه درمدت زمان کم انجام این طرح اجرایی شاهد کاهش ده در صدی اضافه بار خودروهای سنگین در شش ماهه نخست اجرای طرح هستیم.

سخنگوی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد افزود :امیدواریم با انجام این طرح ها بتوانیم از طریق صرفه جویی هزینه های عمرانی شهر به دلیل خسارات وارده وسایل نقلیه باری سنگین به زیر ساخت های شهری و همچنین کاهش آلودگی هوا بتوانیم به زائرین و مجاورین آقاعلی ابن موسی الرضا خدمت رسانی نماییم.

انتهای پیام //ن.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.