انفجار گاز در منزل مسکونی يك مصدوم برجاي گذاشت.

انفجار یک منزل مسکونی در رشت
به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، معاون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در گفتگو اختصاصی با خبرنگار باشگاه اعلام کرد: ساعتی قبل در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی مبنی بر شنیدن صدای انفجار، بیدرنگ ستادفرماندهی یک دستگاه خودرو ي اطفايي و نجات از ایستگاه 12 به محل حادثه واقع در بلوار خرمشهر، روبروی پمپ بنزین گیل یار اعزام شد.
 
شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت با اعلام نشت گاز و انفجار در یک باب منزل مسکونی افزود: به محض رسيدن به محل حادثه با يك باب منزل مسكوني ويلايي كه بواسطه شدت انفجار موجبات شكستگي شيشه ها و درب هاي ورودي فراهم شده بود مواجه شديم.
 
وي در ادامه افزود: آتش نشانان سریعا پس از ایمن سازی محل حادثه و قطع سیستم برق و گاز بهمراه تجهیزات نجات نسبت به ايمن سازي محل حادثه اقدام نمودند.
 
این مسوول آتش نشانی ادامه داد: علت حادثه استفاده نامناسب از ادوات و اتصالات گاز شهري (شيلنگ گاز) و نبود بست مناسب بوده که بر اثر انتشار گاز موجبات انفجار و تخريب را فراهم نمود.  

شهرام مومني با بيان اينكه در لحظه انفجار شش تن از اعضاي خانواده در منزل حضور داشتند افزود: بواسطه حمل اجاق گاز روشن به بيرون ازمحوطه يك مرد 24 ساله از ناحيه دست و صورت دچار سوختگي شد كه سريعا به بيمارستان سوختگي انتقال يافت.
 
در پایان اين مسوول آتش نشاني به عدم رعایت طول شیلنگ گاز شهری در این حادثه اشاره داشت و افزود: حداکثر طول شیلنگ گاز شهری یک متر و ۲۰ سانت بوده که با توجه به تصاویر منتشره عدم رعایت این اصول به وضوح دیده می شود.
 
گفتنی است: این حادثه با توجه به خسارات مالی بدون تلفات جانی به خیر گذشت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.