در هشت ماه امسال تصادفات در جاده های هرمزگان نسبت به مدت مشابه پارسال 18 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،سرهنگ علی اسفندانی رئیس پلیس راه هرمزگان گفت : در این مدت تعداد قربانیان 18 درصد و تعداد مجروحان نیز 15 درصد کاهش یافت.
وی افزود : آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس ،افزایش حضور فیزیکی پلیس در جاده ها و محورهای حادثه خیز و افزایش مبالغ جریمه های تخلفات رانندگی در استان از مهمترین عوامل کاهش تصادف ها است.
رئیس پلیس راه هرمزگان گفت : توجه نکردن به جلو ، خستگی و خواب آلودگی ، واژگونی خودرو ، استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی از مهمترین عوامل تصادفات جاده ای است.
سرهنگ اسفندانی گفت : حدود 50 درصد حوادث جاده ای در استان به علت واژگونی خودرو است.
وی افزود : 28 درصد تصادفهای جاده ای به علت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی راکبان موتورسیکلت ها است که بیشتر در محور شرق استان و در شب رخ می دهد.
سرهنگ اسفندانی گفت : استفاده نکردن از چراغ و لباس های شبرنگ و کلاه ایمنی از مهمترین عوامل تصادفات راکبان موتورسیکلت است.
 رئیس پلیس راه هرمزگان افزود : ارتقای فرهنگ ترافیک و افزایش آموزش در مدارس از مهمترین برنامه های امسال برای ایمنی بیشتر مسافران است.
سرهنگ اسفندانی گفت : در محور حاجی آباد به بندرعباس و بندرعباس به جاسک هم دوربین مدار بسته نصب شده است و تا پایان سال 80 دوربین در جاده های مواصلاتی استان نصب می شود.
بیش از 60درصد حوادث جاده ای در سی کیلومتری شهرها رخ می دهد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.