محلات عشایری شهرستان سربیشه،در حال برپایی سیاه چادرها برای پذیرایی و اقامت گردشگران داخلی هستند.

اتفاقی،مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:سربیشه یکی از شهرستان هایی است که دارای بیشترین محلات عشایری و اقوام کوچ کننده ، در سطح استان است که هنوز ساختار ایلی و عشایری خود را حفظ کرده است.

اتفاقی افزود: نوع محصولات عشایر و علاقه گردشگران برای آشنایی با شرایط زندگی آنها و تجربه یک روز زندگی در صحرا تعدادی از گردشگران را به این منطقه علاقه مند کرده و قرار است به زودی سربیشه میزبان 20 گردشگر در یکی از محلات عشایری باشد.

وی گفت: پخت نان محلی، اقامت یک شب در سیاه چادر، آشنایی با صنایع دستی و محصولات تولیدی عشایر و صرف غذاهای محلی از جمله مواردی است که گردشگران در بازدید خود تجربه خواهند کرد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه افزود : با توجه به آنکه در حال حاضر دستور العمل و راهکار خاصی برای ایجاد اقامت گاه بوم گردی در حوزه عشایری وجود ندارد نیازمند أخذ تدبیر مناسب در این زمینه هستیم و امیدواریم با فراهم شدن زمینه های آن در آینده شاهد مراجعه گردشگران بیشتری در حوزه عشایری در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.