دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: منشور حقوق شهروندی نوعی برنامه است که اجرای آن برای مسئولان دولت و نهادهای دولتی الزام آور است.

اجرای

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الهام امین‌زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی در حاشیه همایش رونمایی از منشور حقوق شهروندی که امروز دوشنبه 29 آذرماه در سالن اجلاس سران برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره ضمانت‌های اجرایی منشور حقوق شهروندی اظهار داشت: منشور حقوق شهروندی نوعی برنامه است که اجرای آن برای مسئولان دولت و نهادهای دولتی الزام آور است.

وی افزود: اگر حقوق شهروندی نقض یا تضییع شود ما مسئول پیگیری آن هستیم، سازوکارها و لوایح مورد نظر آن به دستور رئیس جمهور تهیه می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور افزود: متن منشور حقوق شهروندی در پایگاه اطلاع‌رسانی قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند با دسترسی به آن محتوای آن را مطالعه کنند کما اینکه این منشور به سه زبان مختلف ارائه شده است.

امین‌زاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با وجود قانون اساسی چه لزومی به تدوین منشور حقوق شهروندی است تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی در واقع فرزند قانون اساسی است و مصادیق قانون اساسی در این منشور ذکر شده، لذا مردم می‌توانند با مطالعه به حقوق خود پی ببرند و نسبت به موازین آن از جمله حق حیات، آزادی بیان و تفکر، حق تشکل، امنیت و استقلال سیاسی و توسعه و... آگاه شوند.

وی خاطر نشان کرد: برخی از بندهای منشور حقوق شهروندی ضمانت اجرایی در قوانین عادی دارد و بخشی و برای بندهایی که ضمانت اجرایی ندارد لوایح مربوط به آن تهیه  و به مجلس ارائه می‌شود.


انتهای پیام/

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار