دو طایفه «مرادزهی» و «میركازهی» درخاش پس از 2 ماه نزاع و درگیری صلح و سازش كردند.

صلح و سازش دوطایفه درخاشبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، اختلاف و درگیری دو طایفه «مرادزهی» و «میركازهی» سیستان و بلوچستان كه 2 ماه طول كشیده بود، با وساطت و پا در میانی علماء، معتمدان، ریش‌سفیدان طوایف و بزرگان قبایل شهرستان خاش به صلح و سازش انجامید.

مولوی محمدگل کرمزهی مدیر حوزه علمیه مخزن العلوم خاش در نشست صلح و سازش دو طایفه مرادزهی و میركازهی كه در حوزه علمیه مخزن العلوم اهل سنت شهرستان خاش برگزار شد، با بیان اینكه مردم این استان مردمانی با خصلت های بسیار خوب هستند، اظهار كرد:  بعضاً مشاهده می شود بسیاری از افراد به جرم طایفه به قتل می رسند و این اختلاف ها بر سر مسائل كوچك و بسیار بی ارزش است و نباید اختلاف های فردی به اختلاف های طایفه ای تبدیل شود.

وی ضمن تشكر از زحمات و پادرمیانی های عبدالعزیز مرادزهی سرطایفه مرادزهی، خاطرنشان كرد: افراد باید زمانی كه اختلاف و درگیری ایجاد می شود فوراً مراتب را به نیروهای انتظامی اطلاع دهند و از قانون بخواهند تا مشكل و اختلاف آنان را حل كند نه اینكه به انتقام گیری شخصی متوسل شوند.

* صلح و سازش آغازگر كارها و اقدامات بسیار نیك در آینده است

سرطایفه مرادزهی نیزدر ادامه با تاكید بر فرهنگسازی صلح و سازش و لزوم مراجعه به مراجع قانونی، اظهار كرد: صلح و سازش آغازگر كارها و اقدامات بسیار نیك در آینده است و باید طوایفی كه اختلاف و جدایی دارند این درگیری ها و اختلاف ها را از بین ببرند و در كنارهم با آسایش و راحتی زندگی كنند.

عبدالعزیز مرادزهی با اشاره به صلح دو طایفه "مرادزهی” و”میركازهی”، افزود: از 2 ماه قبل بین این دو طایفه ساکن شهرستان خاش اختلاف و درگیری به وجود آمده بود که این درگیری منجر به زخمی شدن 3 نفر از هر دو طایفه شده است‌.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.