رییس دانشگاه تهران از افزایش 10 درصدی بودجه این دانشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: براساس لایحه بودجه ۹۵، دانشگاه تهران با وجود اینکه بالاترین رقم بودجه در میان دانشگاههای کشور را دارد نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو شده است.

وی ادامه داد: براساس این لایحه دانشگاه تهران با بودجه هفت هزار و ۱۸۰ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال بیشترین بودجه دانشگاه ها را به خود اختصاص داده و این درحالی است که در مقایسه با بودجه سال ۹۴ این دانشگاه که ۶ هزار و ۳۹۱ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال بود، با رشد مواجه است. 

رییس دانشگاه تهران بیان کرد: مقایسه بودجه دانشگاه های پایتخت در سال ۹۴ و ۹۵ نشان می دهد که بودجه دانشگاه ها با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته و کمی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: میزان تخصیص های بودجه سال جاری این دانشگاه خوب بوده است اما هنوز بودجه تعمیر و تجهیز به دانشگاه ها اختصاص نیافته و قرار است تا اوایل دی ماه به صورت کامل اختصاص یابد.

نیلی احمد آبادی گفت: بودجه این دانشگاه برای سال آینده حدود ۱۰ درصد رشد داشته است. 

وی یادآورشد: بخشی از بودجه پژوهشی دانشگاه ها از طریق جدول ۱۴ تامین می شود که اگر بودجه این جدول اختصاص یابد بخشی از مشکلات دانشگاه ها برطرف می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار