دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران در بامیان گفت: دخالت‌های بیرونی و جنگهای نیابتی موجب شده افغانستان سر و سامان نگیرد و این موضوعی است که برخی به آن دامن زده می‌زنند.

دخالت‌های خارجی و جنگ‌های نیابتی مانع به سامان رسیدن جامعه افغانستان است
«علیرضا رجایی» دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران در بامیان در حاشیه نشست تخصصی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی و موسسه ایست وست (EWI ) که تحت عنوان «همکاری اقتصادی منطقه‌ای؛ الزامات همکاری در افغانستان» برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: نشست امروز مشخصا به منظور آسیب‌شناسی مباحث امنیت، ترانزیت، وضعیت معیشتی، اشتغال آموزش و نیازمندی‌های جامعه افغانستان برگزار شد که در آن از سفیر افغانستان و هند و نماینده پاکستان و نمایندگان یک موسسه آلمانی دعوت به عمل آمده بود.

وی اضافه کرد: موضوع مواد مخدر از جمله مباحث این نشست بود که سفیر افغانستان درباره چگونگی فراگیر شدن تولید و مصرف مواد مخدر و بوجود آمدن مزارع خشخاش صحبت‌هایی را ارائه دادند.

این دیپلمات سابق با بیان اینکه اگر در افغانستان مشکل معیشت و اشتغال حل و فصل شود این کشور به سمت صلح و آرامش خواهد رفت، گفت: در این جلسه همچنین درباره مهاجرت‌های غیرقانونی و موانع توسعه اقتصاد و فعال کردن تولید و کارخانجات گفتگوهایی صورت گرفت.

رجایی باتاکید بر اینکه رشد اقتصادی نیازمند آرامش و ثبات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: امنیت باعث رشد و ثبات اقتصادی می‌شود و جامعه نیز می‌تواند در سایه این آرامش پیشرفت کند و به تعالی دست یابد.

وی گفت: مردم افغانستان مردمی هستند که از جنگ و مشکلات بیزار و نیازمند صلح و آرامشند. در این راستا برخی دخالت‌های بیرونی و جنگهای نیابتی نیز موجب شده که افغانستان سر و سامان نگیرد و این موضوعی است که هر روز بیشتر به آن دامن زده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار