تالاب ها و زیستگاه های مناطق گرمسیر ی جنوب استان پذیرای 40 گونه مختلف از پرندگان مهاجر شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: این پرندگان شامل آبزی، کنارآبزی و پرندگان شکاری است که بخشی از انها زمستان را در مناطق گرمسیری رایلاتم سیری و درهمین زیستگاه ها اقدام به تخم گذاری می کنند.

علی طاهر سارایی اظهار کرد: درمیان این پرندگان گونه های مختلف خانواده های مرغابی ها، اردک، حواصیل، فلامینگو و گونه مهم و تحت حفاظت هوبره دیده می شود که در مناطق جنوبی استان در حال زمستان گذرانی هستند.

وی به موضوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز اشاره کرد وادامه داد: این پرندگان از مسافت های بسیار طولانی و با گذر و استراحت موقت در کشورهای مختلف برای زمستان گذارانی وارد استان ایلام می شوند که احتمال انتقال بیماری از آنها وجود دارد.

سارایی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این امر با همکاری اداره کل دامپزشکی هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم انجام شده است و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در استان مشاهده و گزارش نشده است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده پرنده زخمی، بیمار یا خسته و یا مواجه با هر گونه تخلف یا حادثه ای که سلامت این پرندگان را تهدید می کند موضوع را با شماره تلفن های 1540، 2286 3333 و 1804 3333 گزارش دهند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.