67 اکیپ سیار وثابت راهداری در جاده های آذربایجان غربی مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی بااعلام این خبر گفت:این اکیپها از 15 آذرماه در 29 راهدارخانه، 15 شهرستان، 23 نقطه استقرار موقت و 18 گردنه مهم وبرف گیر مستقر هستند وتا 15 فروردین به فعالیت خود ادامه می دهند.

عبدالحسین علی اکبری افزوددر این خصوص 51 دستگاه لودر 50 گریدر، 47 بلدوزر کار برف‌روبی را عهده‌دار هستند.

وی با بیان اینکه 800 راهدار در محورهای استان فعال هستند، افزود: اگر نیاز باشد برای برف‌روبی از توان بخش خصوصی نیز بهره گرفته می‌شود.

علی اکبری از شناسایی 45 نقطه حادثه خیز در آذربایجان غربی خبر داد وگفت:از این تعداد 35 نقطه در اولویت ساماندهی هستند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت:در 8 ماهه نخست امسال 78 میلیون تردد در جاده های استان ثبت شده ایت که 30 در صد تخلف شامل فاصله غیر مجاز، سبقت غیر مجاز وسرعت غیر مجاز داشته اند.

وی با اشاره به وجود 12 هزار کیلومتر راه در استان، اظهار داشت: از این میزان، 300 کیلومتر بزرگراه، 700 کیلومتر راه اصلی و 2 هزار کیلومتر راه فرعی است.

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از معاینه فنی 31 هزار دستگاه خودرو در 6 مرکز معاینه فنی استان خبر داد و گفت: 48 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت و 6 دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان جانمایی شده و نصب شده است.

وی اظهار کرد: 78 میلیون تردد در محورهای ارتباطی استان ثبت شده و از این تعداد 23 میلیون تردد دارای تخلف بوده است در واقع 30 درصد ترددکنندگان محورهای ارتباطی استان تخلف داشته‌اند که امید است با نصب دوربین‌های ثبت تخلف از تعداد این آمار کاسته شود.

علی‌اکبری به صدور 6 فقره موافقت اصولی اشاره کرد و افزود: 18 مجتمع خدماتی رفاهی در آذربایجان غربی در حال ساخت و 17 مجتمع نیز در دست بهره برداری است.

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: 182 کیلومتر روکش آسفالت در استان انجام شده و 81 هزار و 520 متر مربع نیز لکه گیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: امسال 370 دستگاه ناوگان باری در استان مورد نوسازی قرار گرفتند که این تعداد در سال گذشته 350 دستگاه بود که در این خصوص شاهد رشد 7.5 درصدی هستیم.

علی‌اکبری با بیان اینکه پنج مرز زمینی در استان داریم، اعلام کرد: در این میان آذربایجان غربی 23 درصد مرز زمینی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.