معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از برگزاری آزمون اصلح برای افرادی که در آزمون مرحله اول نمره کافی کسب نکرده‌اند، خبر داد.

غلامرضا کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری آزمون ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای مهارت آموزان عنوان کرد: بر مبنای سند تحول بنیادی و معماری کلانی که در برنامه درسی تربیت معلم و همچنین دوره یک ساله ویژه مهارت‌آموزان در نظر گرفته شده آزمونی با هدف کیفیت بخشی و تضمین کیفیت حرفه‌ای معلمان بر اساس تجارب کشورهای دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب این طرح در حال حاضر کسانی که از مسیر اساسنامه ماده 28 قصد ورود به حرفه معلمی را دارند باید در این آزمون شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب کنند.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: اولین دوره آزمون اصلح در شهریور ماه با حضور 2 هزار و 825 مهارت‌آموز برگزار شد که از این تعداد 2 هزار و 192 نفر صلاحیت لازم را کسب کرده‌اند.

کیانی با بیان اینکه برای افراد پذیرفته نشده آزمونی مجدد در نظر گرفته شده، گفت: این آزمون فردا در شش استان تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

وی افزود: افراد در این آزمون باید 65 درصد از نمره کل و حداقل 25 درصد از آزمون کتبی کسب کنند و برای ایثارگران شرایط کمی متفاوت بوده و آنها با کسب 80 درصد از 65 درصد نمره کل و همچنین 25 درصد نمره کتبی امکان قبولی در آزمون را دارند.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه چهار مولفه آزمون شامل تدریس عملی خرد، پوشه کار فرهنگی، آزمون کتبی دانشی و کتبی عملکردی است، عنوان کرد: آزمون دارای 40 سوال چهار گزینه‌ای در 14 رشته که شامل دروس عمومی، اخلاق حرفه‌ای و یک درس تخصصی و چهار سوال در حوزه عملکردی موقعیت محور است.

کیانی با بیان اینکه برگزاری دوره دوم آزمون اصلح برای سرعت بخشیدن به روند فعالیت مهارت‌آموزان انجام می‌گیرد، اظهار داشت: تصمیم‌گیری برای برگزاری آزمون مجدد دیگر در صورت کسب نکردن نمره قبولی هنوز انجام نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار