معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان از برقراری مذاکراتی با سازمان پژوهش برای تجاری‌سازی دستاورد‌های دانشجو معلمان خبر داد.

رضا ساکی معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون دستاورد‌های پژوهشی دانشجو معلمان در نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: بر اساس شیوه‌نامه ارسالی به استان‌ها درخواست ارائه آثار و دستاورد‌های پژوهشی قابل عرضه در این نمایشگاه انجام شد که بر اساس ضوابط دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و تعدادی از آنها به نمایشگاه راه‌ یافته‌اند.

وی با بیان اینکه آثار ارائه شده در بخش فناوری آموزشی بوده‌اند، ادامه داد: در این حوزه ابزار و وسایل که به تدریس معلمان کمک می‌کند ارائه می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: در صدد انجام گفت‌وگوهایی با سازمان پژوهش برای تجاری‌سازی این دستاورد‌ها هستیم چرا که می‌توانند کمک بزرگی برای تسهیل در امر تدریس باشند.

ساکی با بیان اینکه دستاورد‌هایی در حوزه فناوری آموزشی متنوع بوده وجه مشترک آن‌ها تسهیل آموزشی است گفت: فرصت تجاری‌سازی کمک بزرگی به معلمان است.

وی افزود: تعداد آثار موجود در نمایشگاه امسال 12 اثر که نسبت به سال قبل رشد داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: البته بخشی از آثار دانشجو معلمان در جشنواره‌ای که سوم و چهارم دی ماه در یزد ارائه می‌شود که در این جشنواره 100 پژوهشگر برتر کشوری از 250 شرکت کننده اولیه انتخاب شده‌اند.

ساکی در خصوص توجه به حمایت از طرح‌های دانشجو معلمان عنوان کرد: با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان از دستاورد‌های پژوهشی پشتیبانی می‌شود.

وی یادآور شد: تجاری‌سازی گامی در جهت ترغیب سایر نوآوران نیز به شمار رفته و کمکی به رسالت تربیت معلم هم می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار