عضو هیأت مدیره و رئیس کارگروه خودروهای گازسوز کشور گفت: ظرفیت تولید محصولات سی ان جی به 21 میلیون مترمکعب می‌رسد و پتانسیل افزایش دو برابری آن بدون هیچ گونه سرمایه‌گذاری مجدد ممکن است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمودیان عضو هیأت مدیره و رئیس کارگروه خودروهای گازسوز کشور در آیین افتتاح اولین مرکز معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز جنوب غرب شهر تهران گفت: در حال حاضر بیش از 12 سال از حضور صنعت سی ان جی در داخل کشور می‌گذرد اما متأسفانه طی این سال‌ها به بحث معاینه فنی خودروها و بازرسی از آنها توجه چندانی نشده است؛ این در حالی صورت می‌گیرد که این خودروها باید هر سه سال یک بار مورد تست و آزمایش‌های تخصصی فنی قرار بگیرند.

وی یادآور شد: متأسفانه علی‌رغم اینکه کشور ما بزرگترین ذخایر گازی جهان را داراست همچنین یکی از گسترده‌ترین شبکه های ناوگان حمل و نقل در جهان در کشور ما تردد می‌کند سیاست‌های مناسبی در خصوص ترویج استفاده از خودروهای دوگانه سوز با مصرف گاز صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مزایای استفاده از سوخت گاز در خودروها گفت: با استفاده از سوخت گاز در ناوگان حمل و نقل کشور می‌توانیم سالانه از مصرف 20 میلیون لیتر بنزین و همچنین واردات آن جلوگیری کنیم ضمن اینکه با استفاده از این ماده ارزشمند می‌توانیم توانایی‌های صادراتی خود را در بازارهای جهانی افزایش دهیم.

وی با اشاره به ورود برخی از خودروهای هیبریدی که در کنار استفاده از سوخت بنزین از برق نیز استفاده می‌کند، اظهار داشت: استفاده از خودروهای هیبریدی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته امری رایج و معمول است اما به سبب وجود نداشتن زیرساخت‌های لازم در کشور مزیت نسبی استفاده از سوخت گاز به مراتب مطلوب‌تر از استفاده از برق خواهد بود.

محمودیان با اشاره به خودروهای گازسوز موجود در کشور اظهار داشت: در بخش خودروسازی نیز باید اصلاحاتی صورت بگیرد و تولید خودروهای پایه گازسوز افزایش یابد همچنین باید در بحث قیمت‌گذاری سوخت، گاز نیز بازنگری صورت بگیرد تا تمایل بیشتری برای استفاده از آن به وجود آید.

وی در خصوص ایجاد مراکز بازرسی و معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز در کشور گفت: 28 مرکز نظیر در زمینه بازرسی و معاینه فنی خودروهای گاز سوز در کشور فعال بوده که 31 مرکز دیگر نیز مجوز احداث این مراکز را دریافت نموده‌اند؛ این طرح به صورت آزمایشی در استان البرز، قزوین و اکنون نیز در تهران آغاز شده است.

عضو هیأت مدیره و رئیس کارگروه خودروهای گازسوز کشور با اشاره به ظرفیت‌های موجود کشور در صنعت سی ان جی گفت: در حال حاضر تولید گاز سی ان جی به 21 میلیون مترمکعب می‌رسد و این ظرفیت وجود دارد تا بدون هیچ سرمایه‌گذاری مجدد این ظرفیت دو برابر شود همچنین کلیه تجهیزات مورد نیاز برای جایگاه‌ها و خودروها بومی‌سازی شده است و می‌توان با توسعه هر چه بیشتر این صنعت نزدیک به 24 هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار