کارکنان ثبت احوال در ثبت رویدادها و اسناد هویتی مردم دقیق باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حضرت آیت الله ناصری امام جمعه یزد با تاکید بر لزوم دقت در ثبت آمارهای حیاتی و رعایت امانت در اسناد هویتی مردم گفت: کار شما کارکنان ثبت احوال به نوعی ثبت تاریخی است و در آینده به نوشته های شما استناد خواهد شد.


وی ثبت احوال را یک نهاد حاکمیتی و فرهنگی دانست و افزود: این دستگاه گنجینه گرانبهائی از اسنادیست که همه رویدادهای زندگی ایرانیان را ثبت و نگهداری می کند که این اطلاعات مهم زیربنا و اساس متقن سایر فعالیتهای دولت خواهد بود.

وی با اشاره به احادیث و روایات اسلامی در مورد انتخاب نام نیک نوزاد، بر لزوم فرهنگ سازی و راهنمائی مردم برای انتخاب نامهای اصیل و اسلامی  تاکید کرد.

وی با اشاره به وجود اسناد هویتی و شخصی آحاد افراد جامعه در ثبت احوال تصریح کرد: چنانچه این سازمان علاوه بر اسناد شخصی ، با بهره مندی از روانشناسان برای ثبت اطلاعات شخصیتی افراد مانند روحیات ، ذوق و توانمندیهای هر فرد اقدام کند،  گام مهم و موثری در جهت شناسائی دقیق افراد و استفاده از استعدادهای آنان در جامعه برداشته خواهد شد.
    
وی همچنین به صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان اشاره و اظهار امیدواری کرد: با کار کارشناسی دقیق بتوان احتمال هرگونه سوء استفاده، جعل و یا دستکاری در کارت را شناسائی و خنثی نمود.

پیش از سخنان ایشان مدیر کل ثبت احوال استان، درگزارشی ماموریتها، فعالیتها و برنامه های آتی این اداره کل را تشریح کرد.

سید محمد طباطبائی مدیر کل ثبت احوال استان گفت : امروز ثبت احوال منسجم تر و پیشرفته تر از گذشته است و با 531 اداره در سطح کشور درحال خدمت رسانی به آحاد مردم است.

وی افزود: ثبت 107 میلیون رکورد اطلاعاتی هویتی ایرانیان، صدور 64 میلیون کارت ملی و 11 میلیون کارت هوشمند ملی و پاسخگوئی به 10 هزار استعلام در ثانیه توسط پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال به نهادهای مختلف از اهم فعالیت‌های سازمان ثبت‌ احوال کشور می باشد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.