سه تفاهم نامه توسعه شبکه استانی به منظور افزایش سطح کارآمدی دستگاه های اجرایی و سلامت اداری با توسعه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان کرمان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سه تفاهم نامه توسعه شبکه استانی دولت و دولت همراه با حضور استاندار کرمان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری، مدیرکل توسعه و نگهداری و مدیرکل هماهنگی امور دستگاه های این مرکز، معاون تجاری شرکت خدماتی ارتباطی رایتل و جمعی از مسئولان استانی به منظور افزایش سطح کارآمدی دستگاه های اجرایی و افزایش سلامت اداری با توسعه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان منعقد شد.

این تفاهم نامه بین نهاد ریاست جمهوری با نمایندگی عطاء الله ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری و
استانداری کرمان با نمایندگی علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان امضا شد.
موضوع تفاهم نامه عبارت است از همکاری در توسعه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به شرح ذیل:
1-
توسعه شبکه دولت در سطح استان
2-
اتصال شبکه داخلی دستگاه های استانی به شبکه دولت
3-
انجام استعلامات، تبادل اطلاعات و مکاتبات بین دستگاه ها از طریق سامانه سپاد
4-
ثبت و ارسال مکاتبات به مقصد دستگاه های دولتی از طریق دفاتر پست و پیشخوان
5-
اتصال پایگاه های داده و سامانه های اطلاعاتی استان به سامانه داشبورد اطلاعات دولت
6-
توسعه خدمات دستگاه ها مبتنی بر موبایل با استفاده از APN ، پلتفورم پیامکی و کد دستوری، NFC و غیره
7-
توسعه کاربری سامانه های تعاملی، مانند سامانه ارتباط مردمی 111
مدت این تفاهم نامه به مدت نامحدود از تاریخ امضاء و مبادله آن خواهد شد.
دو طرفین به طور مشترک متعهد شدند با اعمال همه جانبه حسن نیت و تشریک مساعی تام، همه تلاش خود را بکار گیرند تا مقدمات و شرایط لازم و مناسب را با جزئیات روشن از جهت حقوقی، مالی، فنی و اجرائی برای عملی کردن مفاد آن فراهم سازند.

همچنین تفاهم نامه توسعه و نگهداری زیرساخت ارتباطی شبکه عمومی دولت نیز منعقد شد.
این توافق نامه میان مخابرات منطقه کرمان به نمایندگی محمد دوست محمدی که از این پس پیمانکار نامیده می شود از یک طرف و استانداری کرمان با نمایندگی علیرضا رزم حسینی که از این پس کارفرما نامیده می شود و نهاد ریاست جمهوری با نمایندگی عطاء الله ملکی تبار که از این پس ناظر نامیده می شود منعقد می شود.
این تفاهم نامه شامل :توسعه و نگهداری و زیرساخت شبکه عمومی دولت با استفاده از فناوری XDSL بر روی بستر کابل مسی با اترنت بر روی بستر فیبر نوری به تعداد حداقل 500 پورت در سطح استان و برقراری ارتباط با شبکه موجود دولت و مدیریت و پایش شبکه توسط کارفرما و پیمانکار بر رعایت SLA سازمان تنظیم مقررات.
لازم به ذکر است که تعداد پورت ها می تواند مربوط به کل طرح توسعه شبکه عمومی دولت در استان و یا بخشی از آن باشد لذا کارفرما (استانداری) می تواند با صلاحدید و نظر مشورتی ناظر (نهاد ریاست جمهوری)، کل پروژه را به یک یا چند پیمانکار واگذار نماید.

مدت توافق نامه از تاریخ مبادله به مدت 3 سال شمسی می باشد که پیمانکار متعهد گردید خدمات موضوع توافق نامه را پس از اتمام مدت توافق نامه و حداکثر به مدت سه ماه تا زمان انعقاد توافق نامه جدید و یا عند اللزوم شناسایی پیمانکار جایگزین ادامه دهد و هزینه های خدمات براساس مفاد این توافق نامه و مبلغ مورد توافق طرف ها پرداخت خواهد شد.

و تفاهم نامه همکاری های توسعه دولت همراه در استان کرمان به منظور توسعه خدمات فناوری همراه، تفاهم نامه سه جانبه ذیل توسط طرفها امضاء و مبادله می گردد و این تفاهم نامه بر مبنای توافق سه طرف تنظیم شده و جایگزین کلیه مذاکرات، اظهارنظرها، قول و قرارها و توافق های قبلی شفاهی،کتبی می باشد.
نهاد ریاست جمهوری با نمایندگی عطاء الله ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری که در این تفاهم نامه به اختصار نهاد نامیده می شود.
استانداری کرمان با نمایندگی علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان که در این تفاهم نامه به اختصار استانداری نامیده می شود.
شرکت خدمات ارتباطی رایتل به نمایندگی سید مجید صدری با سمت مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره و مسعود خسروی با سمت عضو هیات مدیره که در این تفاهم نامه به اختصار رایتل نامیده می شود.
محدوده این تفاهم نامه انجام خدمات موضوع تفاهم نامه در استان کرمان است و مدت آن برای کلیه طرح ها یک سال شمسی از زمان انعقاد و امضای سه طرف می باشد که در طول اجرای این تفاهم نامه امکان عقد قراردادها، توافق نامه ها و موافقت نامه های دیگر که با روح این تفاهم نامه مغایرت نداشته باشند نیز میسر می باشد. ضمن آنکه این تفاهم نامه با موافقت طرح ها قابل تمدید می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار