در مراسمی به مناسبت یکم دی ، روز راهداری از تلاشگران عرصه راهداری و حمل و نقل جاده ای یاسوج تجلیل شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این مراسم با بیان اینکه 45 گردنه و بیش از 2 هزار و 300 کیلومتر راه برف گیر در مناطق سردسیری و کوهستانی استان وجود دارد گفت: در بخش راهداری بیش از 200 راهدار،23 راهدار خانه ثابت و سیار با بیش از 150 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین کار عملیات راهداری و خدمت رسانی به مردم به ویژه در فصل سرما را به عهده دارند.

خوان پایه افزود:در بخش حمل و نقل در حوزه نرم افزاری تاکنون 4 دستگاه دوربین ثبت تخلف ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان نصب و تا پایان سال جاری 14 دستگاه دیگر در محورهای اصلی و شریانی که بیشترین حجم تردد و ترافیک و تصادفات را دارند نصب می شود.

وی نصب دوربین های نظارت تصویری،دستگاههای تردد شمار و توزین در حال حرکت را نیز از دیگر اقدامات این اداره در حوزه نرم افزاری برای کاهش تصادفات در جاده های اصلی استان اعلام کرد.

خوان پایه با بیان اینکه در حوزه سخت افزاری در بخش حمل و نقل تاکنون بیش از 130 نقطه حادثه خیز و 12 نقطه بحرانی در محورهای اصلی و شریانی استان شناسایی شده است گفت: بخشی از این نقاط ایمن سازی و بقیه در دستور کار این اداره است.

فرمانده پلیس راه استان نیز از کاهش 8 درصدی تصادفات منجر به فوت در 8 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در محورهای استان خبر داد و افزود:در طرح ترافیک زمستانی امسال پلیس راه حداکثر توان خود را اعم از نیروی انسانی،تجهیزات الکترونیکی و خودرویی برای ایجاد سفری ایمن برای مسافران به کار گرفته است.

سرهنگ سیاهپور از رانندگان خواست قبل از سفر از سالم بودن خودروی خود اطمینان،از وضعیت راههای استان به ویژه در هنگام بارش باران و برف مطلع و ضمن به همراه داشتن وسایل گرمایشی و خوراک کافی، قوانین راهنمایی و رانندگی را هم رعایت کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.